Megkezdődött az Opel Olympia tervének kivitelezése

2001.10.09. 14:45

 
   
   

Az európai gyártás átszervezését célzó intézkedéseket a munkavállalókkal is egyeztetik. A tervezet végrehajtásának előkészítésébe bevonták az Európai Munkavállalói Fórumot és az egyes gyárak helyi munkavállalói érdekképviseleteit is. A GM európai leányvállalata láthatóan arra törekszik, hogy minél kevesebb konfliktushelyzet szülessen a jelentős létszámleépítést is követelő költségcsökkentési program nyomán. Konkrét számokat még nem hoztak nyilvánosságra, de az már biztos, hogy az átalakítások legkomolyabban az Astra típust gyártó két üzemet érintik Antwerpenben és Bochumban. Itt a következő generációs Astra modellek gyártását már kevesebb gyártósoron, jobb kihasználtsággal szeretnék megkezdeni, a köztes időszakban pedig várhatóan a műszakok csökkentésével igyekszenek az egyre alacsonyabb igényekhez igazítani a kapacitást. Az Opel többi gyárában kisebb termeléscsökkentés várható a következő két évben. A költségek lefaragásának másik módja bizonyos alkatrészek gyártásának kihelyezése, így a GM külső partnerekre szeretné bízni több nagy présüzemét és néhány alkatrészgyártó üzemet. A nemrég a Fiattal közösen alapított hajtáslánc-gyártó üzletág, a Fiat-GM Powertrain még nem tette közzé hosszabb távú terveit, de a kapacitás csökkentését itt is napirendre tűzték. Az Olympia terv, amelytől a GM Europe vezetői azt várják, hogy a céget újból nyereségessé tegye, lassan formát ölt. Carl-Peter Foster, az Opel vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy az elemzés és tervezés szakasza a végéhez közeledik, helyt adva a konkrét megvalósításnak, így a következő hetekben-hónapokban a folyamat jelentősen felgyorsul majd.