![]() |
|
![]() |
![]() |
Megjelentek az első hivatalos képek az Opel új
középkategóriás modelljéről. A típus, amelynek forgalmazását a jövő
év nyarán kezdik meg, a Signum 2 tanulmány, és az eddigi Vectra
formai elemeinek ötvözetét vonultatja fel. Hasonlóan a kategória
legtöbb modern résztvevőjéhez, az új Opel is kellemes ötvözete a
markáns éleknek és a lágy, ívelt vonalaknak. Az autó elődeihez
hasonlóan
négy- és ötajtós változatban jelenik meg. Az új Vectra
észrevehetően nagyobb, mint a korábbi modell, emellett a tengelytáv
is hosszabb lett a 60 mm-el, így mind az utastér, mind a csomagtér
jóval tágasabb lett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motorválasztékkal kapcsolatban meglehetősen szűkszavú a hivatalos közlemény, csak az alkalmazott motorok teljesítményét hozták nyilvánosságra. Az első sorozatot kétféle négyhengeres benzines és kétféle dízelmotorral rendelhetik majd meg a vásárlók. Az alapmotor 122 lóerős (valószínűleg az 1,8 literes ECOTEC egység), a nagyobb benzines pedig 147 lóerős (2,2 literes?), míg a dízelmotorok 100 és 125 lovasak. A hagyományos kézi váltó mellett az Opel új modelljéhez ötsebességes, kézzel is kapcsolható automata rendelhető. Az autó vadonatúj futóműve jelentős javulást ígér a menettulajdonságokban, erre utal a több lengőkaros hátsó futómű is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autót emellett felszerelik az ESP Plus nevű menetstabilizáló elektronikával is, amely extrém helyzetekben lehet a vezető segítségére. A tervezők igyekeztek minél könnyebb, és biztonságosabb autóvá tenni a Vectrát, ezért a karosszéria számos pontján alkalmaztak alumínium elemeket. De ami az újdonság megítélésén a legtöbbet javíthat, az a belső tér igényesebb kivitelezése. Erről tudni a legkevesebbet, mivel sem képet, sem szöveges információt nem tettek közzé az autó belsejéről, de az ígéretek szerint ebből a szempontból is a konkurencia szintjére hozták a Vectrát. A fennmaradó kérdésekkel valószínűleg a 2002-es Genfi Autószalonig várni kell, ahol az autót élőben is megcsodálhatja a közönség.
