Mitsubishi újdonságok Tokióban

2001.10.18. 12:52

A jövő héten kezdődő kiállításon a gyémántos márka négy tanulmányautót mutat be. A járművek a gyártó új formatervezési irányvonalát és legfrissebb műszaki fejlesztéseit mutatják be.

 
   
   

A legkisebb koncepció-modell az 1,3 literes motorral és fokozatmentes automataváltóval felszerelt, nagyjából Opel Corsa méretű CZ2 lesz, amelynél fő erényként az alacsony fogyasztást emeli ki a gyártó.

 
   
   

Egy számmal nagyobb a CZ3 Tarmac, amelynél a sportos összhatásra koncentráltak a tervezők. Az autó mozgatásáról 1,5 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor gondoskodik, amely a WRC modellből átvett erőátvitel segítségével mind a négy kereket hajtja.

 
   
   

A harmadik prototípus a SUP névre hallgató terepjáró. E modell különlegessége, hogy míg az első kerekeket hagyományos benzinmotor hajtja, addig hátul mindkét kereket külön villanymotor forgatja. A megoldás voltaképpen a hibridhajtás egyik változatának fogható fel, és igen jótékonyan hat a jármű fogyasztására, illetve károsanyag-kibocsátására. A Renault Scenichez hasonló méretű autót emellett félautomata sebességváltóval is felszerelték, amely megszabadítja a vezetőt a kuplungolás fáradalmaitól.

 
   
   

A legnagyobb koncepció a luxuskivitelű Space Liner, amely nagy méretei ellenére mindössze négy személy számára biztosít ülőhelyet, viszont minden utasának igen magas szintű komfortot biztosít. A cég szerint az autó tervezésekor az utasok kényelme volt a legfontosabb szempont. Ennek megfelelően az ülései nem csak állíthatók, de forgathatók is, az ajtók pedig középről nyílnak a beszállás megkönnyítése érdekében. A gyorsítás és fékezés a kormányon elhelyezett kapcsolókkal lehetséges, és a teljes műszer- és irányítóegység könnyen áthelyezhető az egyik oldalról a másikra. A Mitsubishi szerint a Space Liner működő változatát üzemanyagcellás hajtás mozgatná.

Ami mind a négy autóban közös, az a Mitsubishitől szokatlan formaterv. Ha nem látnánk a jellegzetes, három gyémántot formázó jelvényeket, azt hihetnénk, hogy valamelyik francia gyártó új modelljeit látjuk. A hasonlatosság különösen CZ2 és a Space Liner esetében szembetűnő: a két autó akár a Renault műhelyéből is kikerülhetett volna.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.