A 35. Tokyo Motor Show egyik legérdekesebb
színfoltjának ígérkezik a Mercedes F400 Carving. A kétüléses
sportkocsi legfontosabb újítása, hogy képes mind a négy kerekének
dőlését 0 és 20 fok közt változtatni. A rendszer ugyanazt az elvet
hasznosítja, amit a motorkerékpárosok kanyarodás közben: a belső ív
felé dőlő kerekek nagyobb oldalerőt képesek megcsúszás nélkül
átvinni, így a jármű stabilabb lehet, mint fix kerekű társai. A
Carvingra ennek érdekében speciális gumiabroncsok kerültek. Ezek
belső fele ívelt, akár a sportmotorokon, így a megdöntött kerekek
tapadása megfelelő marad. Az eredmények igazolják az elgondolás
helyességét, az F400 akár
1,28 g oldalgyorsulást is képes elérni, ami a jelenlegi
sportkocsik hasonló adatánál 28 %-kal jobb érték. A billenthető
kerekek emellett a menetstabilizáló program működését is segítik:
egy meggondolatlan kormánymozdulat következményei a megfelelő
kerekek bedöntésével jól korrigálhatóak. Vészfékezéskor is jól
jönnek a dönthető kerekek, mind a négy kerék teljes döntésével
csökkenthető a fékút. 100 km/h sebességről mintegy öt méterrel
rövidebb úton áll meg az autó, mint hagyományos üzemmódban,
egyenesre állított kerekekkel.
A kis kétüléses emellett még számos érdekes műszaki megoldást hordoz, így a kormánykerék, és a kerekek közt kizárólag elektronikus kapcsolat van, a futómű pedig aktív hidro-pneumatikus rendszerű, az útviszonyoknak megfelelően változtatja a rugózási, és csillapítási beállításokat. Az autó világítási rendszere sem mindennapi. A fényt üvegszálas optika közvetíti a belül elhelyezett xenon lámpáktól a kibocsátás helyéig, ami amellett, hogy igen nagy szabadságot biztosít a tervezőknek, igen kis helyigényű, és könnyen szerelhető megoldás.