Egész eddig a legtöbben azt gondoltuk, hogy a Volkswagen 1997-ben bemutatott, W12-es motorral felszerelt sportkocsija a többi tanulmányautó sorsára jut: múzeumba kerül, vagy egy raktár mélyén porosodik majd, de sorozatgyártásba soha nem kerül. Tévedtünk. Tokióban már látható a szériaváltozat, amely teljesítményben méltó ellenfele lehet a Ferrari, vagy a Lamborghini legerősebb modelljeinek is. A középmotoros gépszörnyet - ahogy az a nevéből már sejthető - az Audi A8-asból már ismert hatliteres W12-es egység 600 lóerős változata mozgatja, több mint 350 km/h-s végsebességet, és százas tempóra 3,5 másodperces gyorsulást biztosítva a Volkswagennek. A W12 Coupé a '97-es tanulmányhoz képest sokat változott. Elhagyták a bonyolult, és nehéz négykerék-hajtást, a motor a hatsebességes váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. Ezen felül megnőtt a tengelytáv, és az autó hossza is, elsősorban az autó stabilitásának növelése érdekében. Ugyanakkor formailag keveset változtattak az autón: megmaradt a rövid, és egyszerű vonalú orr, és az oldalablakok vonala is megőrizte Passatos jellegét.
Érdekes megoldás a teljesen üvegezett tető, amely a cég közlése szerint a tágasság érzetét kelti a bent ülőkben. Szintén alig változott az autó vázszerkezetéül szolgáló szénszálas "koporsó", amely ma is a legmodernebb megoldásnak számít a sportkocsi-tervezésben. Természetesen ez a Volkswagen kb. 190.000 eurós (több, mint 48 millió forint) árával legfeljebb a leggazdagabbak számára lehet népautó, bár az évi 50 darabos gyártást figyelembe véve talán még nekik sem jutna belőle elegendő. Persze kétséges, hogy egy Volkswagen sportkocsi mennyire kelti fel a potenciális vásárlók figyelmét. Erre nyilván a gyár marketingesei is gondoltak, ezért még a bemutató előtt benevezték az autót egy rekordkísérletre: az olasz Nardo versenypályán 24 órás sebességi rekordot állítottak fel az autóval. Az egy napos száguldás során a W12 Coupé 295,24 km/h átlagsebességgel minden eddigi próbálkozónál gyorsabbnak bizonyult.