Honda egyterű-tanulmányok

2001.10.25. 15:03

A japán gyártó négy különféle egyterű-variációt mutat be Tokióban.

 
   
   

A leghajmeresztőbb mind közül a hatkerekű, áttetsző panelekkel burkolt UNIBOX. A szögletes jármű leginkább egy mozgó panellakásra hasonlít: a burkolatot téglalap formájú síklapok alkotják, amelyeket a mellékelt rajzok szerint ízlés szerint lehet cserélgetni. A csonka téglatestforma sem csak a véletlen műve, az UNIBOX voltaképpen nem csak autó, hanem mozgó élettér. Lehet nappali, hálószoba, vagy akár dolgozószoba. A tevékenységekhez szükséges kellékeket az ajtókba és oldalfalakba épített rekeszekben tárolhatják az UNIBOX lakói.

 
   
   

A másik különös jószág a Bulldog nevű sportos egyterű. Ez a négyszemélyes jármű a mozgásra helyezi a hangsúlyt. Dobozformája ellenére kifejezetten dinamikusnak hat a kocsi, elsősorban az emelkedő övvonalnak és a különálló hátsó sárvédőknek köszönhetően.

 
   
   

Magassága ellenére az autó nem igazán mondható tágasnak, és praktikus mivoltát az is megkérdőjelezi, hogy csomagterét a hátsó üléstámlákkal egybeépített összecsukható elektromos robogók - kettő is van - foglalják el. Ugyanakkor épp ezért ideális menekülőautó lehetne: ha kifogy a benzin, vagy összetörik az autó, csak át kell ülni valamelyik motorra, az üldözők pedig bottal üthetik a nyomunkat.

 
   
   

A másik két tanulmány, a w.i.c és az S.U.U inkább praktikus, mint izgalmas. Az első egy unalmas külsejű dobozforma kisautó, amelynél bevallottan az egyszerű használhatóság, a kényelem, és a minőségi kivitel kapott elsőbbséget, szemben a vonzó formákkal. A második, az S.U.U hasonlóan szögletes formavilágú, bár valamivel barátságosabb külsejű és nagyobb, mint a w.i.c. Az autó hatalmas ablakfelületekkel büszkélkedhet, és négy vagy hat személy szállítására alkalmas, igaz az utóbbi esetben nem marad hely a csomagoknak. Szintén a könnyebb használhatóságot szolgálja a hátsó oldalajtók eltolható kivitele.