Lehet még jobb terepjáró a Discovery? Ez a kérdés foglalkoztathatta a Land Rover mérnökeit, amikor elkészítették a Discovery Kalahari Safari Guard nevű tanulmányautót, amely Las Vegasban mutatkozott be a múlt héten. A kiindulási alap a 2002-es Discovery Kalahari volt, amelyen számos változtatást hajtottak végre. A leglátványosabb talán a futómű átalakítása. Alaphelyzetben 10 cm-rel emelték meg az autót, a rugóutakat pedig még ennél is nagyobb mértékben növelték: elöl 12, hátul 20 cm-rel. A speciális, állítható, nitrogéntöltésű lengéscsillapítóknak köszönhetően a készítők állítása szerint a rugózási komfort is sokat javult, mind terepen, mind aszfalton. A karosszéria egyes elemeit kicserélték, így az új lökhárítók a szériaváltozattal megmászhatónál jóval nagyobb szögben emelkedő terepen sem akadnak fel. Természetesen nem maradhatott ki a masszív kengururács sem, amelyre hatalmas kiegészítő reflektorok kerültek. A tervezők a megfelelő pihenési lehetőségről sem feledkeztek meg: a tetőn összkomfortos sátrat helyeztek el, amely álló helyzetben néhány mozdulattal szétnyitható, az autóban pedig még zuhanyzót is kialakítottak.