![]() |
|
![]() |
![]() |
Már több alkalommal közöltünk kémfotókat a Volkswagen terepjárójáról, ám a legújabb fotókon további részletek váltak láthatóvá. A képek tanúsága szerint a - korábban Colorado néven emlegetett - jármű a D1-hez hasonlóan sokat örököl a VW Passat vonalvezetéséből. Időközben számos újabb információmorzsa szivárgott ki az autó műszaki részleteiről is, így egyre teljesebb kép alakul ki a típusról. A MAC - azaz Multi Activity Cruiser - néven emlegetett jármű a VW Transporter következő generációjával épül közös padlólemezre, de ezen kívül aligha lesz más közös pont a két autó közt. A terepjárót a D1-hez hasonlóan a létező összes luxussal felszerelik: a legjobb anyagok a belső térben, tág határok közt állítható magasságú hidropneumatikus rugózás, és nagyteljesítményű motorok jellemzik. Bár felépítése miatt semmiképp sem sorolható a legmasszívabb terepjárók közé, a MAC állandó négykerék-hajtásával és elektronikusan vezérelt önzáró központi differenciálművével, illetve a nagyobb modelleken megtalálható első és hátsó differenciálzárakkal bizonyára terepen sem vall majd szégyent.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A jelenlegi információk szerint négy benzines,
és két dízelmotorral tervezik gyártani az autót. A belépőmodellek a
jól ismert 2,8 illetve 3,2 literes V6-os benzines, illetve a 2,5
literes 180 lóerős öthengeres turbódízel erőforrásokat kapják. A
nagyobb modellekben a Passat W8 280 lóerős motorja, valamint egy
W12-es benzinmotor, és a D1-hez kifejlesztett ötliteres, 313 lóerős
V10-es dízelmotor teljesít majd szolgálatot. Elképzelhető, hogy
később megjelennek a típusnak egyszerűbb, munkára való pick-up, és
áruszállító változatai is, ezekbe különböző kisebb PD-TDi motorok
kerülhetnek. Ez utóbbiak kivételével minden változatba
hatsebességes manuális, vagy automataváltó kerül, ahol az első
fokozat elsősorban nehéz terepen lesz használható.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eredeti tervek szerint az autó már 2002 nyarán bemutatkozhatna a nagyközönség előtt, de a hírek szerint több kisebb műszaki probléma is nehezíti a tervezők dolgát. Egyrészt számos formai változtatást kellett beiktatni a programba, hogy a típus megfelelően elkülönüljön az azonos alapokra épülő Porsche Cayenne-től, másrészt problémát okozott a V10-es dízelmotor hatalmas nyomatékának átvitele is. Ha beindul a gyártás, a VW MAC-ból évi 80.000 példány készülhet, amelyet 20.000 Porsche változat egészít majd ki.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)