![]() |
|
![]() |
![]() |
Tegnap az új drezdai gyár avatásán kapta meg végleges nevét a D1. A klasszikus hangzású név a görög mitológiából származik, Phaeton a napisten, Helios fia volt. Emellett a szót a század elején az autógyártók egy elegáns, nyitott karosszériaforma megjelölésére is használták. Magát az autót korábban még D1 néven mutatta be a VW. A Phaeton a későbbiekben bemutatkozó Audi A8-assal együtt a cég új drezdai üzemében készül majd, amelyet 185 millió eurós költségen építettek fel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A gyárépület meglehetősen szokatlan felépítésű, legnagyobb részt üvegborítású acélszerkezet alkotja, így leginkább egy hatalmas akváriumra emlékeztet. A különleges felépítés annak köszönhető, hogy az üzemet egyfajta kirakatnak szánja a VW annak illusztrálására, hogy a cég csúcstermékei a lehető legkorszerűbb körülmények közt készülnek. Evvel magyarázható, hogy a munkások a hagyományos kék helyett fehér köpenyben dolgoznak, a padlózat pedig beton helyett fából készült. Természetesen az üvegépületben csak az összeszerelés folyik, a munka "piszkosabb" fázisait másutt végzik. A drezdai gyárban jelenleg 250 munkást foglalkoztatnak, bár a gyártás felfuttatása után ez a szám 800-ra emelkedik.
