Detroitban mutatják be az új Maserati GT-t

2001.12.20. 13:38

 
   
   

Az sportkupén számos apró, a formaterv karakterét alig módosító változtatást hajtanak végre, emellett a műszaki tartalom is megújul. Első ránézésre a hátsó oldalablakok új formája és az új, nagyobb hátsó lámpatestek tűnnek fel, de változtattak a motorháztető vonalvezetésén és a hűtőmaszk, valamint a lökhárítók formája is új. Az igazi változás azonban a motortérbe bepillantva válik láthatóvá: a kupé is megkapta a Spyderben bemutatott 4,2 literes atmoszférikus V8-as motort, amely a 3,2 literes két turbós elődhöz képest 20 lóerővel többet, 390 lóerőt teljesít.

 
   
   

Ezzel tovább sikerült javítani az autó amúgy is kiváló menetteljesítményeit: álló helyzetből 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig eléri a 283 km/h-t. Az új motorhoz az amerikai igényeknek megfelelő, szekvenciálisan is kapcsolható, de automata üzemmóddal is rendelkező váltót is kínálnak majd, amelyet az eddigi gyakorlat szerint a hátsó tengely elé építenek be.

 
   
   

A belső teret is igyekeztek még otthonosabbá tenni, ennek érdekében megnövelték a vezető és az első utas lábterét, a megrendelő pedig tízféle színű bőrkárpit közül választhat. A további apróbb változtatásoknak se szeri se száma, ezek közül talán az elektromos működtetésű gázpedált és a fedélzeti számítógépet érdemes kiemelni. Az új típus januári bemutatója után nagyjából fél évvel, a nyár közepétől kerül a kereskedőkhöz.