![]() |
|
![]() |
![]() |
A japán-francia üzemet Kolin városában építik fel, 60 km-re Prágától. Az 1,5 milliárd eurós befektetéssel felépülő gyárban a tervek szerint évi 300.000 Toyota és Peugeot kisautó készülhet a gyártás 2005-ös beindítása után. A csehek legnagyobb vetélytársa a sokáig biztos befutóként számon tartott lengyel Dabrowa Gornicza volt, mivel a Toyota korábban már felépített egy váltókat előállító üzemet az országban. A lehetséges helyszínek listáján szerepelt Magyarország is. A kolini ajánlat valószínűleg azért nyerte el a Toyota és a PSA döntéshozóinak tetszését, mert a helyszínt korábban már előkészítették egy autógyár építésére. Akkor még úgy volt, hogy ebben a gyárban a BMW új kisautói készülnek majd, ám a bajorok végül úgy döntöttek, Lipcse mellett építik fel új bázisukat. Az új Toyota-PSA üzem előreláthatólag legalább 2.000 munkahelyet teremt majd, de a helyi beszállítóknál keletkező új állásokat is beleszámítva ez a szám akár a 10.000-et is elérheti.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)