Vadonatúj közvetlen befecskendezéses motorok és légrugózás jellemzi majd az új típust. A legújabb fantomképek tanúsága szerint a tavaly Frankfurtban bemutatott Avantissimo tanulmánnyal mutat rokonságot. Az első V8-as óta változatlanul markánsan megjelenő négykarikás hűtőmaszk és a hangsúlyos kerékjárati ívek messziről felismerhetővé teszik majd az autót, bár az aktuális divat szerint néhány visszafogott élt is elhelyeztek. Az emelkedő övvonal hangsúlyozza dinamikus karakterét, talán épp az azonos alapokon nyugvó VW Phaeton-tól való távolságtartás jegyében. Az igazi újdonságok azonban az alumínium karosszéria-lemezek alatt bújnak meg: a motorválaszték vadiúj közvetlen befecskendezéses benzines V8-as motorokat is tartalmaz majd, a legkisebb a hírek szerint 3,5 literes 260 lóerős, míg a legnagyobb ötliteres és 360 lovas lesz. Várhatóan ebben a modellben is megjelenik legalább egy V6-os motor, a Phaeton-hoz fejlesztett V10-es dízel, és a hosszabb tengelytávú változatban egy W12-es. Egyesek tudni vélik, hogy a sportváltozatba az ötliteres V8-as turbóváltozata kerülhet. A futómű is tartalmaz különleges megoldásokat, így beépítik a Phaeton légrugóit, elöl pedig a sportkocsikéhoz hasonló kereszt-lengőkaros felfüggesztést alkalmaznak. Természetesen első- és négykerék-hajtású változatok is készülnek majd, és egy új, nagy teljesítményű fokozatmentes automata váltó is bekerülhet a következő A8-asba. A bemutatóra legkorábban 2002-ben kerülhet sor.