Az R3 típusjelű jármű tervezői szerint nem csak
merészebb vonalú, de sokkal gyorsabb is lesz, mint elődei. Az új
típus láthatóan lendületesebb, és kevésbé konzervatív
vonalvezetésű, mint a gyenge teljesítményt nyújtó elődei. "Az
2001-es R2-es sok tekintetben túl masszívra sikerült, talán ezért
sem sikerült kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Az új típus
tervezésekor
elsősorban a tömeg csökkentésére, és az aerodinamikai jellemzők
javítására koncentráltunk, mivel ezeken a területeken
észrevehetően lemaradtunk a mezőny mögött." - mondta John Russel
főtervező. A szakember azt is elmondta, hogy az előző autóból
mindazt igyekeztek megtartani, ami jól működött: a futómű, a motor,
és az erőátvitel az R2-esben használt egységek továbbfejlesztéséből
született. Az új Cosworth CR-3 jelű V10-es motor megtartotta elődje
kis súlyát, és kompakt méreteit, ráadásul
sikerült alacsonyabbra helyezni a súlypontját, anélkül, hogy
a hengerszögön változtatni kellett volna. A fejlesztők szerint nem
csak a motor legnagyobb teljesítményét sikerült tovább növelni, de
a teljesítmény leadásának karakterét is sikerült kedvezőbbé tenni.
Az új autó bemutatásával egy időben egy új partner, a
kenőanyag-specialista
Castrol csatlakozását is bejelentette a Jaguar Racing
vezetése. A nagy versenytapasztalatokkal rendelkező cég a tavaly
távozó Texaco helyét vette át a csapatnál.
A Jaguar R3-ast
január 8-ától a barcelonai versenypályán teszteli majd
először a csapat két pilótája, Eddie Irvine, és Pedro de la
Rosa.