A Ford formatervező-gárdája a cég egyik legsikeresebb és legismertebb sportkocsiját, a GT40-est vette alapul az új sportkocsi-tanulmány elkészítésekor. A szakemberek a lehető legegyszerűbb módon fogtak a nehéznek ígérkező feladathoz, az eredeti típus formatervét szinte érintetlenül hagyták. A különbségek a nagyobb méretekben, néhány látható módon elhelyezett modern alkatrészben és a vonalak finomításában ki is merülnek, ez a jármű eltéveszthetetlenül egy Ford GT40-es korszerű kiadásban. Az igazi újdonságok a műanyag borítás alatt találhatók.
A váz a Ford különleges autók tervezésével foglalkozó SVT részlegének munkája, könnyű és merev alumínium rácsszerkezet. A független felfüggesztésű, kettős keresztlengőkaros futómű különlegessége, hogy a rugó-csillapító egységeket vízszintesen, az autó hossza mentén helyezték el. A fékrendszer sem kevésbé igényes kivitelű, a 380 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsák lassításáról hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. Az utastér mögött közvetlenül a motorház található, amelyben a Ford moduláris motorcsaládjának egy tagját találjuk, amely hatsebességes váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az 5,4 literes V8-as hengerenként négyszelepes, és a rászerelt mechanikus feltöltőnek köszönhetően kerek 500 lóerőt teljesít 5250-es percenkénti fordulaton. Ezzel a teljesítménnyel a legenda könnyedén életre kelthető: az új GT40 végsebessége több, mint 320 km/h.
Az autó bizonyosan nagy sikert arat majd a detroiti közönség soraiban, és jól illeszkedik majd a Ford Thunderbird és a 49-es által nyitott sorba, amelyet a gyártó az Élő Legendák koncepció-sorozatnak nevez, ám a sorsa kétséges. Annak ellenére, hogy a piac régóta vár egy ilyen autóra és a tervezők szerint a típus csaknem sorozatérett, a hírek szerint a GT40 sorozatgyártása - csakúgy, mint a 49-esé - a cég pénzügyi nehézségeinek esik áldozatul, így várhatóan ez a tanulmány is egyedi darab marad.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kontrollerrel is lehet irányítani a Tesla Cybercabet
Ha már kormánya és pedáljai nincsenek.
- Belsőség
Skandináviától Afrikáig: ezek voltak a kedvenc tesztútjaink 2024-ben!
Sokszor különböző földrészeken dolgozunk azért, hogy a legizgalmasabb és legfrissebb anyagokat hozzuk el nektek.
- Hírek
A Ford Supervan 4.2-nél csak egy F1-es autó gyorsabb a Top Gear tesztpályáján
Az elektromos furgon minden idők harmadik legjobb körét érte el.
- Hírek
Jelentősen emelkedhetnek jövőre a globális elektromos autó eladások, főleg Európában és Indiában
Az előrejelzések szerint globálisan emelkedni fog az elektromos autók piaci részesedése.
- Belsőség
Így állt össze a Bamakós Mercink, január 17-én irány Gambia!
Megemeltük, felpajzsoztuk, kivilágítottuk, leszervizeltük, most pedig csinosba vágjuk, hogy egy hónap múlva már vele hasítsunk a Szaharában.
- Hírek
Az eladások nőnek, pedig kevesebb autót gyártanak: mit csinál a Toyota?
Csak spekulálni tudunk, hogy mi okozhatta a különös helyzetet.
- Belsőség
Hallstatti túra egy új négyévszakossal
Amikor 9 kilométert mész 1000 méter szintkülönbséggel jeges, havas, hajtűkanyaros úton, kiderül, jól választottál-e.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
A BMW menni akart, de a vonat félbeszakította
Ebben az esetben nem volt jó biznisz egy X5-öst kettőre cserélni.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Hírek
25 év után visszaadta újonnan vásárolt Mazda RX-7esét egy 80 éves japán nő
Úgy döntött, hogy a 80. születésnapján leadja a jogosítványát és megválik szeretett autójától.
- Hírek
Kegyetlen, 700 lóerős, V12-es Mercedes W124-essel szántották fel az Autobahnt
A 31 éves E osztályba belógattak egy 700 lóerős V12-est. Megnézték, hogy mennyi a vége a német autópályán.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Itt a várva várt pillanat: elkezdték gyártani a Lada Niva Sportot
122 lóerő, állandó összkerékhajtás, "sportos" belső.
- Hírek
A márkák házassága az egyetlen kiút?
Mi a különbség a Honda és a Nissan között?
- Technika
Háromszög alakú, kétütemű, 18 hengeres dízelmotor 36 dugattyúvalHülye motorok minisztériuma - 5. rész
A Deltic motort hajókban, mozdonyokban és még egy tűzoltóautóban is használták.
- Hírek
Európába is elhozzák az új Dodge Chargert, de nem csak elektromos változatban!
Kétféle kasznival, négyféle hajtáslánccal kapjuk meg.
- Hírek
Drágul a MOL Bubi, de még így is nagyon olcsó marad
Az éves bérlet megszűnik, helyette féléves vásárolható.
- Közélet
Elült a por a 2024-es Forma–1-es szezonzáró után, eljött a számvetés ideje!
Lássuk, melyik csapat hogyan teljesített idén!
- Belsőség
Imádott képeink, a fényképező gyomrábólKedvenc fotóink – 2024.
Gigantikus mennyiségű fotót lövünk egy évben, ezek közül most összegyűjtöttük a kedvenceinket.
- Hírek
A VinFastnél bezárják a munkásokat a gyárba, hogy többet dolgozzanak – állítja egy volt alkalmazott
A volt alkalmazott és egy meg nem nevezett forrás több lapnak is beszámolt a történtekről.
- Hírek
Visszasírod a '90-es évek tuningját? Akkor vesd rá magad erre a BMW 850i-re!
Korában igazán kifinomult darab lehetett... vagy nem.
- Hírek
Dől az olaj egy vadonatúj Cybertruckból, egy hónap lesz a javítás
A tulaj elmondása szerint egyelőre nem tudja visszavásároltatni vagy lecseréltetni autóját a Teslával, majd csak a javítás után.
- Hírek
A 4-es 6-os villamossal utaznál a két ünnep között? Van egy rossz hírünk.
A korlátozásra egy sérült vízcső javítása miatt van szükség.