Egy koncepció és egy különleges szériagyártású
kisteherautó képviseli a Dodge haszonjárműveket Detroitban. Az M80
tanulmány egy barátságos árú, sokféleképp használható és stílusos
járművet vázol fel, amely elsősorban a fiatalabb autósok figyelmét
igyekszik felkelteni. A könnyű, viszonylag nagy teljesítményű,
négykerék-hajtású kisteherautó
különös keveréke a modern és a régi formáknak:
szögletességével a legújabb divatirányzatok felé kacsintgat, csőrös
orra és különálló sárvédői viszont a múltat idézik. Az autó
alapjait a Dakota szériamodell adja, hajtásáról pedig a Chrysler
új, 3,7 literes 210 lóerős V6-os motorja gondoskodik, amely
ötsebességes kézi kapcsolású váltón keresztül hajtja az autó négy
kerekét. A műanyag burkolóelemeknek köszönhetően az M80 mindössze
1134 kg-ot nyom, így figyelemreméltó menetteljesítményekre képes:
mindössze 8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet,
végsebessége pedig 160 km/h, ami nem rossz, ha figyelembe vesszük
az autó nagy homlokfelületét és szögletes karosszériáját.
A másik platós újdonság a paletta másik végéről származik: a Dodge Ram SRT-10 a valaha volt leggyorsabb széria Dodge kisteherautó. Az autóba az új Viperhez kifejlesztett, 8,3 literes V10-es motor kerül, amely az SRT-10-esben kerek 500 lóerőt teljesít. A bődületes teljesítmény a Viper hatsebességes váltóján keresztül jut el a kerekekig, sportkocsikra jellemző menetteljesítményekre sarkallva a nagydarab karosszériát. Az SRT-10 öt másodpercen belül gyorsítható álló helyzetből 100 km/h-ig, de a 160 km-h sebesség eléréséhez is csak 18 másodpercre van szükség. A jármű 260 km/h-s végsebessége is kivételesnek számít saját kategóriájában.
Emellett a kisteherautó az alacsony profilú, 305/35R24-es méretjelzésű gumiknak köszönhetően tekintélyes kanyarsebesség elérésére is képes, a 0,92g-s oldalgyorsulási érték még a nagyteljesítményű személyautók közt sem mindennapos. Jó hír, hogy az autó hamarosan sorozatgyártásba kerülhet: az első szériapéldányok az idén ősszel kerülhetnek a megrendelőkhöz.