Toyota tanulmány huszonéveseknek

2002.01.11. 15:02

 
   
   

A Detroitban bemutatott ccX tanulmány valószínűleg a Toyota új, fiataloknak szóló márkanevének bevezetését készíti elő. Az autó egy újabb keverék-autó, ezúttal a tervezők a kombik és a kupék előnyeit igyekeztek összehozni egyetlen járműbe. A sokoldalú autó agresszív formaterve és technikai részletei a sportosság felé billentik a mérleget, ugyanakkor a tágas belső tér és a csomagtér mérete praktikus szempontból is értékelhetővé teszi a ccX-et. A tervezők valóban szem előtt tartották a megcélzott korosztály lehetséges igényeit: a belső tér kárpitjai lemoshatóak, ami nem csak akkor jöhet jól, ha egy borgőzös parti után a társaság józan tagja haza szeretné vinni az elázott cimborákat, de a kisgyermekek kiömlő tápszere vagy egy leejtett fagylalt sem hagy maradandó nyomot az autó belsejében. Hasonlóan praktikus ötlet a két részletben nyitható, teljesen üvegezett tető, amely nem csak a pápai stílusú állva integetést teszi lehetővé, de csaknem kabriós érzést is nyújt száguldás közben. Az autóba bekerültek a mai tanulmányautók szabványos kellékei is, van nagyméretű LCD kijelző a középkonzolon, DVD lejátszó és navigációs rendszer, meg persze számtalan kisebb-nagyobb rakodóhely, polc és zseb az apróságoknak. Szokatlan megoldás viszont, hogy az ajtók egyetlen érintéssel nyithatók, a raktérbe pedig egy kivehető hűtőládát is elhelyeztek.

 
   
   

A tervezők a biztonságra is gondoltak, egy elrontott kanyarban jól jöhet az első utasok ötpontos biztonsági öve, amely eddig csak a versenypályákon számított megszokott látványnak. A viszonylag kisméretű járművet meglehetősen túlmotorizálták: a motorházban egy 2,4 literes négyhengeres 16 szelepes DOHC vezérlésű motor található, amelyet a Toyota állítása szerint nagy teljesítmény leadására hangoltak, bár konkrét adatokat nem közöltek. A cég közleményének végén megemlíti, hogy a ccX a Toyota új kisautó-fejlesztési irányzatának első képviselője - érdeklődve várjuk a folytatást.