![]() |
|
![]() |
![]() |
Samand néven került gyártásba tavaly összel az
iszlám világ új büszkesége. A Ford Mondeohoz hasonló méretű típust
a Paykan nevű cég brit és koreai segítséggel, valamint a licencben
gyártott Peugeot 405-össel szerzett tapasztalatok felhasználásával
mintegy öt év alatt fejlesztették ki. Az autó nem különösebben
érdekes jelenség, talán az egykori
Daewoo Esperora emlékeztet leginkább, bár néhány korszerű
vonás - többek közt a modern első lámpatestek - azért felfedezhető
rajta. Bár a típus alapjaiban már régóta ismert, és korábban már mi
is beszámoltunk róla, az export-tervekre csak most derült fény: az
évi 200.000-es gyártásból 2003 nyarától az európai piacokra is jut
majd. A kivitelre szánt darabokat a hírek szerint kétliteres
Peugeot motorral szerelik majd fel, amely már az elvárásoknak
megfelelően mozgatja majd a testes karosszériát, szemben a
belföldre szánt 1,8 literes változattal, amelynek 100 lóerős
motorja mindössze 174 km/h végsebességet képes biztosítani a
Samandnak. Az persze már most sejthető, hogy az új Paykan modell
igazi sikertörténet lesz, hiszen Iránba jelenleg tilos
külföldről autót bevinni, így az alapjaiban már most elavult, ám a
többi alternatívához képest tágas, kényelmes, és jól felszerelt
jármű egész biztosan a tehetősebb irániak kedvence lesz.
Kép: AutoExpress
