Ötsebességes automata kerül a legnagyobb
európai Ford limuzinba. A Durashift 5-tronic nevű egységgel
felszerelt autók szállítása március elején kezdődhet. Az első
néhány hónapban a modern automata csak a 170 lóerős V6-os
modellekhez lesz megrendelhető, de még ebben az évben elkezdik
kínálni a 130 lóerős TDCi turbódízel-motorral felszerelt
változatokhoz is. A Durashift a hagyományos, hidrodinamikus
nyomatékváltók legújabb generációjához tartozik, van
automatikus és kézi kapcsolású üzemmódja is. Ez utóbbi
segítségével a választókar előre illetve hátra mozgatásával
szekvenciálisan kapcsolhatók az egyes fokozatok.
A Durashift váltó bizonyos határokon belül a vezető hibáit is
képes korrigálni, túl nagy fordulatszámon manuális üzemmódban is
feljebb kapcsol, megvédve a motort a túlpörgetéstől. Hagyományos
automataként használva a váltó nem kevesebb, mint 11 kapcsolási
sablont kínál. Ezek közt szinte minden szituációhoz akad megfelelő:
sportos vagy takarékos vezetéshez, hegymenethez, lejtmenethez és
városi forgalomhoz egyaránt. A Durashift 5-tronic durván 2500
euróért (kb. 600.000 Ft) lesz megrendelhető. Érdekes, hogy a V6-os
és a TDCi dízel kivételével az összes többi modellt továbbra is a
régi négysebességes automatával szállítják.