Új Renault modellek itthon

2002.01.30. 09:29

Pompásan alakult a tavalyi év a Renault Hungáriának. Bő másfélszer annyi új autót adtak el, mint 2000-ben, ezzel a legnagyobb növekedést könyvelve el a hazai piacon. Meg is van az eredmény: 2001-ben 18 024 autóval Renault volt a harmadik a magyar újautó-piacon a Suzuki és az Opel mögött.

 
   
   

A legizmosabb szekértoló a Thalia, mely látszólag telibe találta a praktikus olcsó kisautó magyar ideálképét, és 6285 példányban kelt el. A Renault legnagyobb örömére ráadásul nem a környező modellek (Clio II és Mégane) rovására, hanem új vásárlókat hódítva meg. A Thalia vitathatatlan sikere ellenére külsejéért nem lelkesedett egy emberként a világ, de javulás várható: az eddigi mackóorr helyett megkapja az átkozmetikázott új Clio elejét, és a kicsinosított belső is ugyaninnen származik majd. Bővül a motorválaszték is, az eddigi 8 és 16 szelepes 1,4-esek mellé érkezik egy 1,6 16V, és egy dCi turbódízel. Mindeközben az ára alig nő majd, 2,2 millió forint környékétől elvihető lesz az alapmodell.

 
   
   

A Thalia korszerűsödése mellett áprilisban a felső szegmens is kap két új játékost, a Vel Satist és az Avantime-ot. Mindkét autó merészen jellegzetes formájú, a luxus kupé-kombi-egyterű Avantime itthonra talán túlságosan is. A forgalmazó nem is rá épít elsősorban, hanem a Vel Satisra, amelytől sokat várnak, és a bevezetéstől rögtön a teljes választékot kínálják majd, így a 3 literes V6-os turbódízelt és a 3,5 literes benzinest is. Az alapár a Vel Satis esetében 9 millió, az Avantime-nál pedig 11,5 millió forint körül várható.

Még nagyobb dobásnak ígérkezik az új Mégane, mely novemberben érkezik hozzánk 3 és 5 ajtós verzióban, jövőre pedig lesz 4 ajtós Classic és Scénic is. A Mégane teljesen új konstrukció, korszerűbb és markánsabb vonalaival a fiatal vásárlók között is népszerűségre tör.

Bővül a szolgáltatások köre, áprilistól a Raiffeisen Lízinggel közösen Renault Credit néven kínálnak finanszírozási megoldásokat. A Renault 2004-re szeretne a második lenni a magyar piacon, és az érkező új modellekkel erre szép esélye is van.

 
   
   

Az offenzíva másik színtere a hasznonjármű front, itt a Twingo, a Clio és a Kangoo (ráadásul hosszított) haszonjármű változatával, és a Trafic-kal igyekeznek majd tarolni.

További jó hír, hogy az interneten is erősít a Renault, a tavalyi netes autóértékesítési akció olyan váratlanul remekül alakult, hogy biztosan lesz folytatása. 2001-ben 200 autót sikerült eladni az interneten keresztül, idén ennél várhatóan jóval több lesz. A Renault tulajdonosok új közösségi felületet kapnak, és elérhetőek lesznek a frissen bevezetett "Renault Használtautó" márkanév alatt futó, garanciával és Assistance-szolgáltatással árult használt modellek is.

 
   
   

A remények szerint a tovább növekvő eladásokban a sportsikerek is a gyár kezére játszanak majd, hiszen a Renault visszatér a Formula 1-be, méghozzá igen ambiciózusan: a cél az első négybe beférni már 2002-ben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.