Pompásan alakult a tavalyi év a Renault Hungáriának. Bő másfélszer annyi új autót adtak el, mint 2000-ben, ezzel a legnagyobb növekedést könyvelve el a hazai piacon. Meg is van az eredmény: 2001-ben 18 024 autóval Renault volt a harmadik a magyar újautó-piacon a Suzuki és az Opel mögött.
A legizmosabb szekértoló a Thalia, mely
látszólag telibe találta a praktikus olcsó kisautó magyar
ideálképét, és 6285 példányban kelt el. A Renault legnagyobb
örömére ráadásul nem a környező modellek (Clio II és Mégane)
rovására, hanem új vásárlókat hódítva meg. A Thalia vitathatatlan
sikere ellenére külsejéért nem lelkesedett egy emberként a világ,
de javulás várható: az eddigi mackóorr helyett
megkapja az átkozmetikázott új Clio elejét, és a kicsinosított
belső is ugyaninnen származik majd. Bővül a motorválaszték is,
az eddigi 8 és 16 szelepes 1,4-esek mellé érkezik egy 1,6 16V, és
egy dCi turbódízel. Mindeközben az ára alig nő majd, 2,2 millió
forint környékétől elvihető lesz az alapmodell.
A Thalia korszerűsödése mellett áprilisban a
felső szegmens is kap két új játékost, a Vel Satist és az
Avantime-ot. Mindkét autó merészen jellegzetes formájú, a luxus
kupé-kombi-egyterű Avantime itthonra talán túlságosan is. A
forgalmazó nem is rá épít elsősorban, hanem a Vel Satisra, amelytől
sokat várnak, és a
bevezetéstől rögtön a teljes választékot kínálják majd, így
a 3 literes V6-os turbódízelt és a 3,5 literes benzinest is. Az
alapár a Vel Satis esetében 9 millió, az Avantime-nál pedig 11,5
millió forint körül várható.
Még nagyobb dobásnak ígérkezik az új Mégane, mely novemberben érkezik hozzánk 3 és 5 ajtós verzióban, jövőre pedig lesz 4 ajtós Classic és Scénic is. A Mégane teljesen új konstrukció, korszerűbb és markánsabb vonalaival a fiatal vásárlók között is népszerűségre tör.
Bővül a szolgáltatások köre, áprilistól a Raiffeisen Lízinggel közösen Renault Credit néven kínálnak finanszírozási megoldásokat. A Renault 2004-re szeretne a második lenni a magyar piacon, és az érkező új modellekkel erre szép esélye is van.
Az offenzíva másik színtere a hasznonjármű
front, itt a Twingo, a Clio és a Kangoo (ráadásul hosszított)
haszonjármű változatával, és a Trafic-kal igyekeznek majd tarolni.
További jó hír, hogy az interneten is erősít a Renault, a tavalyi netes autóértékesítési akció olyan váratlanul remekül alakult, hogy biztosan lesz folytatása. 2001-ben 200 autót sikerült eladni az interneten keresztül, idén ennél várhatóan jóval több lesz. A Renault tulajdonosok új közösségi felületet kapnak, és elérhetőek lesznek a frissen bevezetett "Renault Használtautó" márkanév alatt futó, garanciával és Assistance-szolgáltatással árult használt modellek is.
A remények szerint a tovább növekvő eladásokban a sportsikerek is a gyár kezére játszanak majd, hiszen a Renault visszatér a Formula 1-be, méghozzá igen ambiciózusan: a cél az első négybe beférni már 2002-ben.