Citroen fogyókúra

2000.07.12. 19:16

A PSA csoport költségcsökkentési okokra hivatkozva eladja a Citroen Neuilly-Sur-Seine-i, észak-párizsi központjának épületeit. Az itt dolgozó 3000 alkalmazott máshol folytatja tevékenységét, az újonnan létrehozandó központi PSA adminisztráció részeként. Ez a mostani lépés csak a jéghegy csúcsa, annak a két éve tartó ésszerűsítési program része, melyet a konszern 1998-ban megválasztott vezérigazgatója Jean-Martin Folz kezdeményezett. Eddig ugyanis a Citroen és a Peugeot kis túlzással két külön cégként működött a csoporton belül, az 1974-es egyesülés óta mindössze a felhasznált erőforrások, és néhány kisebb részegység közös használata jelezte, hogy egy vállalatról van szó. Az autók külön gyártósorokon, külön üzemekben készültek, és eltérő műszaki alapokon nyugodtak. A PSA költségcsökkentési programja épp ennek a kettősségnek próbál véget vetni. Az első lépés a Partner-Berlingo, és a 106-Saxo modellpárok megjelenése volt, de a későbbiekben - ha nem is ennyire hasonló külsővel - a többi kategóriában is közös alapokra épülnek majd az új típusok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.