![]() |
|
![]() |
![]() |
A genfben bemutatkozó tanulmány egy gombnyomással összecsukható. A Presto a városi autósok régi álmát valósítja meg: parkoláskor akár egy kispolszki helyén is elfér, ugyanakkor négy személy is kényelmesen utazhat benne. A lehetetlennek látszó feladatot zseniálisan oldotta meg a Rinspeed gárdája. Az autó első és hátsó fele nincs mereven egymáshoz kapcsolva, ehelyett a szűkebb első rész, akár egy fiók, becsúszhat a hátsó szekcióba, így a jármű pillanatok alatt átalakítható 3 méter hosszú kétüléses roadsterből 3,7 méteres négyüléses kabrióvá, vagy - a hátsó ülések lehajtásával - kisteherautóvá.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az átalakulás egyetlen gombnyomással előidézhető, a többi a középre beépített villanymotor dolga, amely a két felet összekötő menetes tengelyek segítségével néhány másodperc alatt elvégzi feladatát. A Presto egyetlen hátránya, hogy az egyszerűség kedvéért nem szerelték fel tetővel, sőt szélvédővel sem, így alig nyújt védelmet az időjárás szeszélyei ellen. Az autó motorháza is tartogat egy meglepetést: az 1,7 literes Mercedes turbódízel motor autógáz és gázolaj 40-60 %-os keverékével üzemel, ami állítólag igen tiszta üzemet eredményez. A 865 kg-os kisautó ráadásul meglehetősen fürge, 100 km/h-ra 10,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig valahol 180 km/h körül van, bár ez utóbbit bukósisak nélkül nem ajánlatos kipróbálni. A Presto megalkotásánál elsősorban Mercedes alkatrészeket használtak, így az ülések a Smartból származnak, a hátsó lámpák pedig a C-osztályú kupéból.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hátsó lámpaburák mögött található a Presto
egy újabb érdekes részletmegoldása: a hagyományos égők helyén
elhelyezett színes LED-sor feliratokkal jelzi a vezető szándékát,
így lassításkor a STOP, kanyarodáskor a megfelelő oldalon a TURN,
míg helyzetjelzésként a PRESTO szavak jelennek meg rajta. Ez utóbbi
nem csak az autó neve, de olaszul azt is jelenti, "gyorsabban", így
kiválóan alkalmas
az autó mögött haladók ingerlésére is.
