ItalDesign Alfa tanulmány Genfre

2002.02.27. 13:07

 
   
   

Giorgio Giugiaro csapata újból kitett magáért. Legújabb alkotásuk egy nyúlánk kupé modell, amely a jelenlegi Alfa Romeo típusok formai jellegzetességeit ötvözi egy nagyvonalú sportkocsi arányaival. Az autó hosszú motorháztetejével és befele szűkülő széles lámpáival különlegesen agresszív benyomást kelt, amit a lemezek alatt rejtőző technika nem is cáfol. A Maserati Spyderből származó 4,2 literes, ebben a kivitelben több mint 400 lóerős V8-as motort az első tengelyvonal mögé építették be, a hatsebességes szekvenciális váltó (a Maseratinál Cambiocorsa, a Ferrarinál F1 néven ismert) viszont a hátsó tengely elé került, így biztosítva az ideálishoz közeli súlyelosztást a hátsókerék-hajtású jármű számára. Az autó nem nevezhető kicsinek 4,39 méteres hosszával és 1,89 méteres szélességével, ugyanakkor a meglehetősen hátratolt kabinban csak két felnőtt és két kisebb gyermek utazhat viszonylag kényelmesen, ahogy ez a kategóriában szokásos. A beszállás a hatalmas méretű, az autó oldalának síkjában felfele nyíló ajtókon át lehetséges.

 
   
   

A hírek szerint az autó nem egyszerű kiállítási koncepció: a Fiatnál már régóta fontolgatják egy hátsókerék-hajtású Alfa sportkocsi gyártását, amelyet elsősorban az Egyesült Államokba, Japánba és a Német piacra szánnak. Több mint valószínű, hogy az ItalDesign tanulmánya e jövőbeli modell lehetséges fogadtatását hivatott felmérni, erre utal Giugiaro mester azon kijelentése is, miszerint az ajtókon kívül minden részletet úgy terveztek meg, hogy akár holnaptól gyártható legyen.