![]() |
|
![]() |
![]() |
Európában nem túl ismert, de jobboldalon vezető
országokban csak "Godzilla"-ként emlegetik a Nissan Skyline GT-R-t,
ami a világ egyik legkomolyabb sportautója, melyből nem kevés 1000
lóerő fölé tuningolt változat fut. Az idén leváltásra kerülő,
rettentő agresszív külsejű és futású R-34-es utódja a Skyline név
elhagyásával már csak GT-R névre hallgató, Tokióban bemutatott
kupé, Makato Yamane tervező keze munkája lesz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mivel az eredeti RB26DETT hathengeres biturbó
motornak az új környezetvédelmi előírások miatt mennie kellett, egy
új fejlesztésű, szintén két turbófeltöltővel szerelt V8-as hajtja
majd az új autót, de keringenek pletykák kompresszor és turbó
kombinációjáról is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Megpróbáltak könnyíteni a karosszéria
szerkezetén, ennek érdekében sok szénszálas anyagot és alumíniumot
használtak. A négykerékhajtás marad, de kevésbé lesz
hardcore-jellegű az autó: a nem annyira vad, de futurisztikusabb
formájú változatot az egész világon értékesítik majd, és remélik,
hogy akár a klasszikus - Porsche, Ferrari - sportkocsik vásárlóit
is sikerül meghódítani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó értékesítése valószínűleg 2004-ben
kezdődik.
