A tervek szerint a Focusnak és a Mondeónak is lesz dízeles ST változata. A legelső sportos hangolású dízelmotoros modell várhatóan a Focus ST 170-esen alapszik majd, de a motorházba a Mondeóból ismert kétliteres 130 lóerős TDCi motor kerül majd, amely az előzetes becslések szerint 210 km/h körüli végsebességet és 0-ról 100 km/h-ra 9 másodperc körüli gyorsulási időt biztosít a kompakt autónak. Később ugyanennek az erőforrásnak egy valóban sportos változata is utat találhat a Focus ST motorterébe, amelyben egy új technikát alkalmaznának a teljesítmény növelésére és a turbólyuk eltüntetésére. Az alapötlet az, hogy a nagy nyomást előállító, viszonylag nagy tehetetlenségű turbófeltöltőbe egy kis villanymotort szerelnének, amely hirtelen gázadáskor lépne működésbe, hamarabb felgyorsítva a feltöltő járókerekét, mint ahogy azt a kipufogógáz tenné. Így elérhető, hogy - akár egy szívómotor - a turbódízel is azonnal, késedelem nélkül reagáljon a gázpedál lenyomására. A cég másik sportos dízel-típusáról, amely a Mondeo alapjaira épülne, jóval kevesebb információ szivárgott ki. Egyelőre csak annyit lehet sejteni, hogy ebbe a Peugeot-val közösen fejlesztett 2,7 literes V6-os TDCi motor megnövelt teljesítményű, legalább 180 lóerős változata kerülhet. A Ford terveinek életképességét a téma úttörőjének, a VW csoportnak a nagyteljesítményű dízelmotoros típusokkal elért sikerei látszanak igazolni: a 150 lóerős Golf GT PD és a nagyteljesítményű dízelmotoros Audi modellek nagy sikerrel szerepelnek az európai piacon: csak az elmúlt évben 70 %-kal több sportos dízelmotoros típust sikerült eladniuk, mint egy évvel korábban.