Feszültségemelésben első

2000.07.18. 20:59

A Renault három éven belül új, 42 voltos elektromos rendszer bevezetését tervezi. Az elsőre különösnek tetsző újítást az autókban egyre inkább elszaporodó elektromos felszerelések teszik szükségessé. A mai 12 voltos rendszerek még az 50-es és 60-as években váltották le 6 voltos elődeiket. Akkoriban mintegy 600 wattnyi elektromos teljesítményt igényelt egy átlagos személyautó, míg ugyanez az adat a mai autóknál 950 watt. A neheze azonban még hátra van, a szakértők jóslatai szerint 2003-ra több mint 3.500 wattot igényelnek majd autóink a működéshez, 2005-re pedig már 5.000 watt teljesítményre lesz szükség az összes elektromos apróság működtetéséhez. A 12 voltos rendszer ekkora teljesítmények mellett már számottevő veszteséget termel, ami a feszültség emelésével számottevően csökkenthető. A Renault 2003-ra egy vegyes rendszert ígér, amelyet 2007-re - szerintük ekkorra lesz tömegáron elérhető az összes szükséges alkatrész, például az új szabványú izzók - vált fel a tisztán 42 voltos elektromos hálózat. Az első körben külön táplálást kapnak majd a régebbi szabványú, és az új alrendszerek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.