Már nem csak pletyka, hogy a Holden Monaro lesz
a Pontiac következő izomautója. Bob Lutz, a GM termékpolitikájának
irányítója a New York Auto Show-n jelentette be, hogy az ausztrál
származású új Pontiac GTO
2004-tól lesz kapható az amerikai piacon. Tanulmányautóként
már a 2003-as Detroit Motor Show keretei közt láthatjuk a Monaro
amerikai változatát. Az új GTO legfontosabb feladata, hogy betöltse
a Pontiac Firebird és a Chevrolet Camaro után maradt űrt a GM
termékpalettáján.
Az amerikai változat a hírek szerint néhány kisebb
stilisztikai változtatáson esik majd át, de megmarad a 306 lóerős
5,7 literes V8-as motor és a hatsebességes manuális váltó. A tervek
szerint
évente mintegy 20,000 autót szállítanának Amerikába, a
gyártás azonban továbbra is Ausztráliában folyik majd. Lutz azt is
elmondta, hogy más Holden modellekben is látnak fantáziát, de ezek
behozatalával kapcsolatban több fontos probléma merülhet fel.
Egyrészt a Holdennek így is meglehetősen kevés a felesleges
kapacitása, másrészt az amerikai elbocsátások miatt amúgy is
zúgolódó szakszervezetek sem vennék jó néven, ha túlzásba
vinnék az importot. Végső soron elképzelhető - bár ez nem hangzott
el a sajtótájékoztatón - hogy Amerikában is megkezdődhet néhány
ausztrál eredetű típus gyártása.