Ritkán vállalnak a nemzetközileg ismert politikusok állást egy
multinál. Viktor Klima, a korábbi osztrák kancellár visszatér a
gazdasági életbe, és októbertől a Volkswagen leányvállalatát vezeti
Argentínában. Az 53 éves Klima 1997 áprilisától 2000 januárjáig volt
Ausztria kancellárja, előzőleg pedig közlekedési, majd pénzügyminiszter
és az SPÖ elnöke. Politikai pályafutása előtt az osztrák ÖMV
olajvállalatnál volt üzemgazdász és informatikus.
A Volkswagen 1980-ban vette át Argentínában a Chrysler helyi
gyárát, jelenleg a Polo Classicot és a Gol-t gyártja itt.
A Gol nevében is utal a focira, ez az európai Golf brazil
változata. A Gol az 1991-ig gyártott Golf II padlólemezén alapul,
teljesen modernizált karosszériával. Érdekesség, hogy míg az argentin
Polo Classic legkisebb motorja 1.6 literes, addig a Gol 1.0 literes 57
LE-s motorral is készül. Minden olyan ország ígéretes piac az autóipar
számára, ahol nagyok a távolságok (Buenos Aires - Santa Cruz 2200km,
Buenos Aires - San Miguel 800 km, légvonalban), de az argentin
autóeladások most éppen hullámvölgyben vannak. Az 1998-as 317.000 után
1999-ben csak 202.000 darab új személygépkocsi eladását regisztrálták.
A piacvezető Renault után a második helyen közel 20 százalékkal a
Volkswagen áll, amely a nehéz-tehergépkocsik gyártásába is beszállt. A
VW az 1998-as 65.000 darab helyett 1999-ben csak 43.000 darabot adott
el, az igazi vesztes viszont a Ford és a Fiat, náluk a korábbi
60-60.000 helyett csak 30-30.000 autó kelt el.