![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonytalanná vált a Stilo alapú egyterű sorsa.
A Fiat legújabb, a következő hét évre vonatkozó menetrendjében
háttérbe szorultak az egyterű modellek. A C-MPV néven is emlegetett
- a Stilo padlólemezére épülő - kompakt egyterű fejlesztését
egyelőre felfüggesztette a gyártó, helyette 2005 körül az
elsősorban fura formája miatt kritizált Multipla alapos
modellfrissítésével igyekeznek megerősíteni a Fiat pozícióit ebben
az egyre népesebb szegmensben. Az egy számmal kisebb B-MPV, amely a
Puntón alapul, csak
hat hónap késedelmet szenved: 2003 vége helyett 2004 elején
jelenik meg. Az idén Genfben bemutatott PSA-Fiat egyterű leváltását
sem sietik el, a tervek szerint a típus 2009-ig marad gyártásban,
ekkorra tervezik ugyanis a harmadik generáció bemutatását. Emellett
a tervekből kiderül, hogy a Fiatnál egy kisebb hobbiterepjáró
modellen is dolgoznak, amely Európában várhatóan Fiat, míg
Amerikában Alfa Romeo néven kerül bevezetésre 2004 körül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Fiat világautója,
a Palio sem marad már sokáig a piacon: 2003-ban még egy
utolsó modellfrissítés következik, majd 2006 és 2007 között a
típust minden piacon felváltja a 199 kódjelű Punto utód, amely
Európában 2005 szeptemberében mutatkozik be. Szintén a fejlődő
országok piacaira készül a Stilo 2004-ben Brazíliában megjelenő
lépcsőshátú változata, amely előbb kiegészíti, majd fel is
válthatja a Palio limuzint.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A már említett új Puntón kívül fontos mérföldkő
lehet a cég európai boldogulásának szempontjából az új Lancia Y,
amely 2003 elején mutatkozik be, valamint a Seicento és Panda
modelleket felváltó kisautó, amely 2003 szeptemberére várható.
Szintén 2003 végén mutatkozik be a Croma típus szellemi örököse, a
"Nagy" Fiat, amely az Opel Vectra és a Ford Mondeo ellenfele lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A sikermárka, az Alfa Romeo teljes megújulás előtt áll: 2003 decemberében jelenik meg a 147-es alapjain a háromajtós Sprint kupé, 2004 elején érkezik a 156-os utódja, az új GTV/Spider 2004 végén érkezik, a 166-os utódtípusa pedig 2005 szeptemberében láthatja meg a napvilágot.
