![]() |
|
![]() |
![]() |
A következő Renault modellgenerációban öt egyterű szerepel majd. A cég beszállítóitól származó információk szerint a hamarosan megjelenő új Espace rövid és hosszú tengelytávú változata mellett a Scenic is két különböző tengelytávval szerepel majd a kínálatban, míg az ötödik egyterű a 2004-ben megjelenő következő Twingo lesz. A legkisebb Renault utóda ugyanarra a P1 padlólemezre épül majd, mint a Nissan March/Micra, és a következő generációs Clio. Az új Twingo gyakorlatilag a Clio buszlimuzin változata, így nem meglepő, hogy egy számmal nagyobb lesz: a jelenlegi 3430 mm helyett legalább 3650 mm lesz a hossza, de széltében is a Clio méreteit örökli majd.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ugyanakkor azt beszélik, hogy
a Twingo helyét a háromajtós Clio veszi majd át, amely az
ötajtósnál jóval rövidebb lesz, így a cég a legkisebb kategóriában
- ahol a Toyota/PSA közös szuperminije lesz a legfontosabb
konkurencia - szintén rendelkezik majd ütőképes modellel.
A nagyobb kompakt buszlimuzinok közt a Renault a Scenic
következő generációjának két változatával is szerepel majd: a
jelenlegi modellhez hasonló ötszemélyes változattal, amely valóban
nem nagyobb, mint egy alsó középkategóriás ötajtós, és
egy hosszabb hétülésessel, amely sikerrel veheti fel a
harcot az Opel Zafirával, és a VW, valamint a Ford hamarosan
megjelenő hétszemélyes egyterűivel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Espace is jelentősen átalakul: megtartja ugyan az eddigi alapfilozófiát, de a Matránál fejlesztett egyedi szerkezet helyét itt is egy közös padlólemez veszi át. A nagy buszlimuzin a Laguna II és a Vel Satis alapjait is képző P5 platformra épül majd, így a modell gyártását is áthelyezik a Matra üzeméből Sandouville-be, ahol a két másik modell gyártása is folyik.
