Az első MG 1924-ben gördült ki a gyárkapun. Most, 78 év múlva elkészült a másfélmilliomodik autó, amely a nyolcszögletű emblémát viseli. Az ünnepi jármű egy TF 160, amely "jubileumi arany" színben pompázik. Nem véletlen, hogy az MG egy roadsterrel ünnepli a jeles eseményt: a brit márka azon kevés gyártó közé tartozik, amely csaknem kétszer annyi sportkocsit adott el története során, mint ahány "polgári" autót. A márka aranykorának az 1950-es évek elejétől a '80-as évekig tartó időszak nevezhető, ekkoriban készültek az Amerikában és Európában egyaránt közismert és közkedvelt típusok, mint a TD és a TF, az MGA, a Midget vagy az MGB. Az utóbbi két típus számít máig a legnagyobb példányszámban gyártott MG-nek: az 1961 és 1979 között gyártott Midgetből több, mint 220.000, az MGB (1962-1980) különböző változataiból pedig több mint 510.000 készült. Sajnos a '80-as évek MG márkanéven forgalmazott Austin tömegmodelljek elkoptatták a nyolcszögletű szimbólum korábbi fényét, amely csak a kisszériás RV8 típussal (1992-95) kezdett visszatérni. A csendes agóniából az MGF típus hozta vissza a márkát, amelyből az utód, a TF megjelenéséig több, mint 77.000 kelt el világszerte.
A hamvaiból újjáéledő Rover tavaly új szerepet bízott az MG márkára: ezen túl a Roverek sportos változataira kerül a patinás embléma. Az elképzelés eddig sikeresnek látszik, az erős motorokkal felszerelt autókból már az első csonka év után több, mint 23.000 darabot adtak el. Természetesen a klasszikus roadsterek hagyományát is buzgón ápolják a britek, az MGF-et felváltó MG TF mellett hamarosan egy nagyobb modell, az X80 gyártása is megkezdődik majd.