Nem csak mérete, de ára alapján is a kompakt kategóriába sorolható a legkisebb BMW. Korábban már beszámoltunk róla, hogy a legkisebb kék-fehér emblémás autó az előzetes híresztelésekkel ellentétben valószínűleg nem a Mini, hanem a VW Golf és a Ford Focus kategóriáját erősíti majd, az autóipar pletykaforrásai azonban újabb részletekkel szolgáltak az eltelt hónapokban.
Az egyik legérdekesebb hír az autó árára vonatkozik: egyesek szerint a típus alapára 16.000 euró körül alakul majd, azaz alig lesz több, mint bármely jobban felszerelt kategóriatársáé. A tervezett változatok miatt is főhet a konkurencia feje: a három- és ötajtós mellett állítólag már készül a kombi, a kupé és a kabrió is.
Persze a BMW típusoknál a hangsúly eltolódik: a hátsókerék-hajtás miatt helykínálatban aligha vetekedhetnek majd a piac többi szereplőjével, sokkal inkább a vezetés élménye, és persze maga a BMW név lesz az, amely elhódíthatja a vásárlókat. Az autó külsejét tekintve állítólag a CS-1 tanulmány és az új hetes formavilágát örökli majd, azaz szakít a korábbi BMW-k klasszikus stílusával.
A motorok az Angliában készülő 1600, 1800 és 2000 köbcentis Valvetronic rendszerű négyhengeresek lesznek, amelyekhez a hírek szerint később csatlakozik egy 170 lóerősre becsült vadiúj 2,2 literes négyhengeres és ennek az M változatokba kerülő 2,4 literesre felfúrt változata, amely több mint 200 lóerős lesz. Természetesen lesz dízelmotoros változat is, amely a 320d kétliteres négyhengeres motorját kapja. A típus három- és ötajtós változatainak bemutatója 2003 őszén Frankfurtban várható, míg a későbbi változatokat 2004 folyamán ismerheti meg a nagyközönség.