Megújul a Bristol

2002.04.18. 13:12

 
   
   

Az év második felében jelenik meg a Bristol Fighter, amely évtizedek óta a kis manufaktúra első alapjaiban új modellje. A Chrysler Viper 525 lóerős V10-es motorja köré épülő modellt korábban csak makettek formájában láthattuk, de a Bristol most bemutatott néhány fotót a kész autóról, és számos egyéb részletre is fény derült. A kis cég láthatóan komolyan veszi a megújulást: a mára már ultraortodoxnak számító eddigi modellek helyét egy könnyűépítésű, lendületes vonalú sportkupé veszi át, amely a képek tanúsága szerint teljesen levetkőzte elődei esetlenségét és kőkori megoldásait. A Fighter az acél csőváznak és a kézzel formázott alumínium burkolatnak köszönhetően mindössze 1475 kg-ot nyom, annak ellenére, hogy a minden luxussal felszerelt utastérben nyoma sincs spórolásnak. A kedvező súlyelosztás érdekében a motort, amelyhez hatsebességes manuális vagy hagyományos automataváltó kapcsolódhat, az első tengelyvonal mögé helyezték, így a nagy V10-es nem teszi orrnehézzé a járművet.

 
   
   

Az autó futóműve - igazodva a menetteljesítményekhez - a versenyautókhoz hasonlóan kettős keresztlengőkaros megoldású, a fékrendszer pedig nagyméretű belső hűtésű féktárcsákból és elöl hat- hátul pedig négydugattyús féknyergekből áll. A Bristol tervezői így is csak annyira frissítették fel a konstrukciót, amennyire muszáj volt. Az elektronikus szerkentyűknek nyoma sincs, se ABS, se kipörgésgátló, se műholdas navigáció, de még légzsákokat is hiába keresünk, hiszen hogy nézne ki egy szép fából készült kormány a közepén azzal az idomtalan izével. Ehelyett klasszikus kényelem várja az utasokat: a legfinomabb Conolly bőr, fabetétek mindenütt. Sajnos az autó menetteljesítményei egyelőre nem ismertek, úgyhogy csak sejteni lehet, hogy az áramvonalas forma és a több mint 360 lóerő/tonna fajlagos teljesítmény 320 km/h feletti végsebességet és 0-ról 100 km/h-ra kevesebb, mint 4 másodperces gyorsulási időt eredményez.

 
   
   

Mindezt persze kevesen fogják tudni kipróbálni, mivel a típus, amely csaknem teljes egészében kézi munkával készül, 205.625 angol font, azaz több mint 80 millió forint ellenében vihető haza. Valószínűleg a típust egyetlen autókiállításon sem láthatjuk bemutatkozni, ehelyett a márka egyetlen kereskedésében, Londonban állítják majd ki az első példányt.