A korábbi híresztelések ellenére még egy évet
várnunk kell a BMW új nagykocsijára, de szép lassan egyre többet
tudunk meg a készülő modellről. Kémfotók helyett most -
állítólag a BMW tervezőstúdiójában készült - rajzokat
mutatunk az E60 kódjelű modellről. A képeken elsősorban az orr- és
farkiképzést érdemes megfigyelni, mivel ezeket álcázták a legjobban
a gyáriak a tesztelésre használt példányokon. A rajzok alapján a
radikális hetes és a jelenlegi, meglehetősen konzervatív
formavilágú ötös közt képez izgalmas átmenetet az új modell: az
alacsony profilú "vesék" és az egy házba bujtatott ikerfényszórók
már az új tervezési irányt képviselik, ahogy az élesebb oldalvonal
és szögletesebb alapforma is, ugyanakkor a masszív lökhárító és a
lendületes tetőív megőrzi a kapcsolatot a jelenlegi modellel.
Mindez persze még nem szentírás, a formáról 100 %-os biztonsággal
csak a 2003-ban Frankfurtban esedékes bemutatón nyilatkozhatunk.
Sokkal biztosabbnak látszanak azok az információk, amelyek a
lemezek alatti műszaki megoldásokra vonatkoznak. Az ötös egy
különleges hibrid vázrendszerre épül: a Z8-assal szerzett
tapasztalatokat felhasználva
az autó első részét alumínium keretre építik, az utascella és a
csomagtartó viszont a hagyományos önhordó acélvázra épül. Ezzel
nem csak tömegcsökkentést érnek el, de a súlyelosztás is kedvezőbb
lehet, mint a hagyományos megoldások esetében. Várhatóan a
karosszérialemezek nagyobb része is alumíniumból készül majd, de a
futóműben - amely elöl McPherson tagokból áll majd, hátul pedig a
BMW jellegzetes többlengőkaros konstrukciója - is széles körben
alkalmazzák majd a könnyebb anyagot. Az autó méretei alig változnak
valamit, viszont a tengelytávot - és ezzel a hátsó utasoknak jutó
teret - jelentősen megnövelik.
A motorválaszték a jelenlegihez nagyon hasonló
egységekből áll majd, 2,2, 2,5 és 3 literes soros hathengeres
valamint 3,6 és 4,4 literes nyolchengeres benzines motorok közül
válogathat a leendő vásárló, ezenkívül négyféle turbódízel egységet
is kínálnak majd, 2, 2,5, 3 és 4 liter hengerűrtartalommal. A
benzines motorok pillangószelep nélküli
Valvetronic egységek lesznek közvetlen befecskendezéssel. A
csúcsmodell azonban nem a 4,4 literes V8-as lesz, hanem egy jóval
könnyebb
háromliteres hathengeres biturbó motor, amely durván 400
lóerős teljesítményével könnyedén felveheti a versenyt a Jaguar
S-type R-rel és a Mercedes E500-zal. Később érkezik az M5-ös,
amelybe - és ebben nincs megegyezés az egyes források között - egy
ultrakönnyű 5 literes V10-es vagy 5,5 literes V8-as kerül, amelyet
az F1-es motorfejlesztő részleggel közösen dolgoznak ki, és amely
legalább 500 lóerős lesz.
Ami a típus felszereltségét illeti, szinte biztosan megkapja
a 7-esből ismert aktív lengéscsillapítókat és a menetstabilizáló
elektronikát, de úgy hírlik, a
tekerőgombbal működtethető iDrive fedélzeti számítógép -
amelytől eddig minden 7-es BMW-t tesztelő újságírónak csomókban
hullott a haja - egy egyszerűbben kezelhető változatát is. A típust
emellett állítólag felszerelik egy újfajta kormányművel is, amely
automatikusan képes korrigálni erős oldalszélben és hirtelen
fékezéskor az autó oldalkúszását.