Mint kiapadhatatlan tréfaforrás és képzőművészeti alapanyag, a Yugo még mindig népszerű Amerikában, de autóként már a '80-as évek végén leszerepelt. Az egykori forgalmazó, a jelenleg Subaru forgalmazással foglalatoskodó Malcolm Bricklin azonban nem mondott le arról, hogy a jugoszláv ipar négykerekű remekeit megszerettesse az Egyesült Államokban.
Legújabb tervei szerint 150-200 kereskedőből álló hálózatot hozna létre, amely kizárólag a - szinte még nem is létező - megújult Zastava termékpaletta árusításával foglalkoznának. A választék Bricklin szerint négy modellből, egy szedánból, egy sportkocsiból, egy kabrióból és egy pick-upból állna, bár ezekről egyelőre semmilyen részletet nem ismerünk. Belgrádban ugyan bemutattak az idén egy új modellt, amely a Florida szinte felismerhetetlenségig elmaszkírozott változata, de ezt az alapvetően mégis '80-as évekbeli konstrukciót, amely a "divatos" kiegészítésektől elég groteszkül is néz ki, aligha veszik majd meg az Amerikaiak. 2000-ben bemutattak egy sportkocsit is Zoragy néven, de sajnos ez sem látszik sokkal esélyesebbnek a sikerre. Ráadásul nem tudni, hogy a NATO bombázások során porig rombolt, de azóta valamelyest újjáépített Zastava gyártelepen milyen minőségben lesznek képesek termelni.
Midezek a problémák azonban eltörpülnek amellett a tény mellett, hogy a Zastava egyelőre nem rendelkezik megfelelően környezetbarát motorral, amely képes lenne teljesíteni az Egyesült Államok környezetvédelmi normáit, bár állítólag már erre is készül a megoldás: Bricklin szerint a szerbek egy "nagyobb európai gyártóval" folytatnak tárgyalásokat. Az amerikai üzletember mindenesetre optimista: azt ígérte, hogy az autók 14 hónapon belül a szalonokba kerülhetnek nagyjából 5.000 és 10.000 dollár közti áron. Bricklin várakozásai szerint a Zastava modellekből évente mintegy 60.000 darabot lesznek képesek eladni az Egyesült Államokban. Meglepődnénk, ha sikerülne...