Sorozatgyártásban a Daihatsu Copen

2002.06.19. 15:26

 
   
   

A nyitott kisautót először 1999-ben Tokióban láthattuk, a szériakivitel azonban némiképp különbözik a tanulmányautótól. Az egyelőre kizárólag japánban árusított modell számos látványos kiegészítőt kapott, amelyek még sportosabbá teszik a megjelenését. Így többek közt nagyobb kerekek és agresszív köténylemezek kerültek rá. A Copen formája persze még így is erősen emlékeztet az Audi TT-re, összehajtható keményteteje pedig a Peugeot 206 CC-t idézi, az előbbi típusoknál azonban jóval kisebb, mindössze 3,4 méter hosszú. Az autóba japán szokás szerint 660 köbcentis motor kerül, amely a turbófeltöltőnek köszönhetően kerek 66 lóerőt képes mozgósítani. A típust kétféle váltóval, egy manuális ötsebességes, és egy négysebességes automata egységgel rendelhetik meg a vásárlók.

 
   
   

Az autó ára átszámítva kb. 3.000.000 forint, ami első hallásra soknak tűnhet egy ekkora járműért, de ha figyelembe vesszük a bőséges felszereltséget, amelybe többek közt belefért két légzsák, ABS, elektronikus fékerőelosztó és persze a kupé-kabrió tető, akkor máris jobbnak tűnik a helyzet. Úgy tűnik, egyelőre nagyon kevés esély van rá, hogy a Daihatsunál elkészítik az autó balkormányos változatát is, így valószínűleg Európa nagyobb részén soha nem lesz hozzáférhető a kis roadster, egyedül Nagy-Britanniában találkozhatunk majd néhány példánnyal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.