Az angol luxusmárka 2000 első felében jó eredményekkel
büszkélkedhet. Ebben a hat hónapban az eladások Németországban és
Ausztriában 56 százalékkal nőttek, igaz ez még mindig csak 42 eladott
Bentley-t jelent. Európa többi részén, valamint minden más földrészen
is 50 százaléknál nagyobb volt a növekedés.
Az év első felében összesen 683 Bentley-t adtak el. Ez a
felfutás többek között annak köszönhető, hogy a Bentley Arnage már
nemcsak a 8 hengeres 4.4 literes BMW motorral (Green Label), hanem az
őskövület 6.75 literes Rolls-Bentley motorral is kapható (Red Label). A
két változat ára között csak jelképes eltérés van, sok régi vásárló
kivárta a BMW-motor egyeduralmának végét.
Eközben a Volkswagen vezetői az új, kisebb Bentley gyártását
Drezdában kívánják megvalósítani. A Crewe-ben található gyárban - ahol
most az összes Bentley-t kézi munkával készítik - már csak az utastere
készülne az új Bentley-nek. A drezdai Volkswagen-Bentley üzem által
szertefoszlik a reménye több ezer új angol munkahelynek. A Volkswagen a
Bentley-t két éve vette meg, 500 millió fontot költött fejlesztésekre.
Eddig Crewe-ban 300 új dolgozót vettek fel, és
az új kisebb Bentley további 900 embert kíván. Az új Bentley
neve még nem ismert, várható ára 300.000 DM. Ez harminc százalékkal
kevesebb a Bentley Arnage áránál.