VW Golf: jövőre itt az ötödik

2002.07.12. 13:28

 
   
   

VW Golf: jövőre itt az ötödik Újabb fantomgrafikák és "tuti" információk Wolfsburg következő csodafegyveréről. A német autóipar jelképe, a lassan korosodó Golf közeledik a modellváltáshoz. A konkurencia egyre erősebb, itt az új Renault Mégane, a Peugeot 307-es már meghódította Európát, és a Ford Focus is töretlen sikernek örvend. Azonban a VW-nél sem alszanak: a hírek szerint az új Golf nagyobb, kényelmesebb és izgalmasabb formájú lesz elődjénél, emellett megőrzi a jól bevált alapformát, amely elődeit is sikerre vitte.

A legújabb grafikák szerint az új kompakt modell a Phaeton formai elemeit ötvözi a hagyományos Golf-jegyekkel: a nagykocsiról származik a "vigyori" hűtőmaszk és a nyújtottabb első lámpák, míg a zömök C oszlop, a függőleges hátfal és a jellegzetes hátsó világítóegységek a jelenlegi modell stílusát folytatják. A legfontosabb változás azonban az autó méreteinél érhető tetten: a tengelytáv kb. 80 mm-rel nő, ami orvosság lehet a jelenlegi modell hátsó lábterének szűkösségére.

A Golf emellett részleteiben is növekedésnek indul: a jelenlegi 14-es kerekek helyett alapkivitelben is 15 hüvelykes keréktárcsákat kap az autó, ami nem csak impozánsabb látvány, de a menettulajdonságoknak is jót tesz. A sportváltozatokon persze már ez sem elegendő: a vásárló ezekre 17-es könnyűfém felniket kap. Emellett növekszik a lámpák mérete is, és szinte biztos, hogy az első VW jelvényt is nagyobbra veszik néhány centivel, ahogy ez a korábbi modelleken is történt.

Az ötös Golfból a jelenleginél is több változat készül: a három, négy, és ötajtós, a kombi és a kabrió mellett lesz egy hétüléses buszlimuzin, és várható egy kétajtós kupé is. Minden típus ugyanarra az új padlólemezre épül, amely azonban nem a Golffal mutatkozik be, hanem az új Audi A3-assal nagyjából fél évvel korábban.

A Golf motorpalettája is megváltozik: az alapmotor továbbra is 1,4 literes marad, de két változatban készül: a jelenlegi 75 lóerős mellett megjelenik az FSI változat is, amely kb. 10 lóerővel lesz erősebb. Érdekes pletyka, hogy a VW szakít a modern megoldásnak tartott vezérműszíjjal, helyette visszatérnek a jóval tartósabb lánchajtáshoz. Az 1,6 literes motorok közt szintén lesz hagyományos és közvetlen befecskendezéses változat 105 illetve 115 lóerő teljesítménnyel, a csúcsot pedig a 150 illetve 180 lóerős kétliteres négyhengeresek jelentik majd.

 
   
   

Később várható egy VR5-ös és egy VR6-os változat is, a W8-as motor viszont szinte biztosan nem kerül be a Golf egyik változatába sem.

Ami a dízelmotorokat illeti, állítólag végleg elmarad a választékból a takarékos, de erőtlen SDI, az alapot ezentúl az 1,9 literes TDi 100 lóerős változata jelenti majd. Ugyanezt a motort szállítják még 130 lóerővel, valamint lesz kétliteres Euro-4 szabványú TDi motor 136 és 150 lóerős teljesítménnyel. A dízelváltozatok csúcsát állítólag egy 170 lóerős öthengeres jelenti majd.

Megújul az erőátviteli rendszer is, az autóba hatsebességes kéziváltó és egy vadiúj automata kerül, amelyről egyelőre keveset tudunk. Az autó futóművét sem hagyják érintetlenül: elöl ugyan marad McPherson tag, hátul azonban egy jóval igényesebb négykaros rendszer váltja fel a jelenlegi csatolt felfüggesztést. Mindez azonban szinte lényegtelen, hiszen a Golf eddig sem műszaki megoldásai miatt volt népszerű: a VW az ötödik generációban tovább szeretné erősíteni a híres "minőségérzetet", amit jobb anyagokkal és még precízebb összeszereléssel szeretnének elérni (reméljük, ezúttal eltekintenek a színes műszerfal-világítástól). Az autó ennek ellenére nem lesz nagységrendekkel drágább, mint a jelenlegi modell: a legfapadosabb változatot 15.000 euró körül vesztegetik majd.