Visszatér a Marcos

2002.07.17. 10:32

 
   
   

A tavalyi csőd után a múlt héten új modellel jelentkezett a brit sportkocsigyártó. A patinás márka feltámasztására hivatott típus a Marcasite TS250 névre hallgat, és a korábbi típusoknál egyszerűbb felépítésű. Az alapok az egykori Mantaray típusból származnak, de a korábban használt nagy V8-as motorok helyett a Ford 2,5 literes 180 lóerős V6-osát építik a nyúlánk motorháztető alá.
Az autó külsejét sajátos módon nagyszériás autók alkatrészeivel frissítették fel: az első lámpatestek a Peugeot Coupéból származnak, a hátsó lámpák és a kilincsek a Ford Mondeóból lehetnek ismerősek, a tükrök pedig a szépemlékű Citroen CX alkatrészei közül kerültek ki. Már a motorváltásból sejteni lehetett, a belső teret figyelve azonban bizonyossá válik: az új Marcos frenetikus menetteljesítmények helyett klasszikus formájával, kényelmével és praktikumával igyekszik hódítani. Spártai sportosság helyett kényelmes, a korábbinál szélesebb határok közt állítható ülések, állítható magasságú kormány és elektromos tükörállítás várja az új tulajdonosokat, így a Marcos több mint 40 éves történetében ez a modell kínálja a legtöbb kényelmi extrát. Az autó ára az egyetlen, ami nem változott: a Marcasite kb. 40.000 fontért vihető haza. A Marcos ennek megfelelően nem is rendezkedett be tömeggyártásra: mindössze évi 50 darabot szeretnének építeni, arra számítva, hogy ennyi individualista mindenképp akad a világon.