A tavalyi csőd után a múlt héten új modellel
jelentkezett a brit sportkocsigyártó. A patinás márka
feltámasztására hivatott típus a Marcasite TS250 névre hallgat, és
a korábbi típusoknál egyszerűbb felépítésű. Az alapok az egykori
Mantaray típusból származnak, de a korábban használt nagy V8-as
motorok helyett a Ford 2,5 literes 180 lóerős V6-osát építik a
nyúlánk motorháztető alá.
Az autó külsejét sajátos módon
nagyszériás autók alkatrészeivel frissítették fel: az első
lámpatestek a Peugeot Coupéból származnak, a hátsó lámpák és a
kilincsek a Ford Mondeóból lehetnek ismerősek, a tükrök pedig a
szépemlékű Citroen CX alkatrészei közül kerültek ki. Már a
motorváltásból sejteni lehetett, a belső teret figyelve azonban
bizonyossá válik: az új Marcos
frenetikus menetteljesítmények helyett klasszikus formájával,
kényelmével és praktikumával igyekszik hódítani. Spártai
sportosság helyett kényelmes, a korábbinál szélesebb határok közt
állítható ülések, állítható magasságú kormány és elektromos
tükörállítás várja az új tulajdonosokat, így a Marcos több mint 40
éves történetében ez a modell kínálja a legtöbb kényelmi extrát. Az
autó ára az egyetlen, ami nem változott: a Marcasite kb. 40.000
fontért vihető haza. A Marcos ennek megfelelően nem is rendezkedett
be tömeggyártásra: mindössze évi 50 darabot szeretnének építeni,
arra számítva, hogy ennyi individualista mindenképp akad a
világon.