Egy 1,3 és egy 1,5 literes négyhengeressel
bővül a japánok motorpalettája. A korábban I4-ként emlegetett MZR
széria harmadik és negyedik tagja a jövőben számos típusban
megjelenik majd, így várhatóan a Demio és a 323-as utódmodelljeiben
(Mazda2 és Mazda3) éppúgy találkozhatunk majd velük, mint a Ford
egyes európai típusaiban.
A két új egység
a nyers adatok szerint is meglehetősen ígéretes: a kisebbik,
1348 köbcentis 91 lóerőt ad le 6.000-es percenkénti fordulaton, 124
Nm-es maximális nyomatéka 3.500-nál jelentkezik, míg az MZR 1.5
1.498 köbcentijéből 113 lóerőt sajtoltak ki 6.000-es fordulaton,
legnagyobb nyomatéka pedig 140 Nm 4.000 1/min-nél. A Mazda szerint
azonban az új motorok jóval többet nyújtanak a puszta számoknál: a
korábbi modelleknél gyorsabban reagálnak a pedál lenyomására, a
közepes fordulatszám-tartományban nyomatékosabbak és persze
szép tiszta, sportos hangjuk van, ahogy ez a zoom-zoom fílinghez
dukál.
Mindezt a nagyobb, 2 és 2,3 literes MZR motorokon már
alkalmazott S-VT nevű változó szelepvezérléssel, nagy, 1:10-es
sűrítési viszonnyal és új égéstér-formával érték el. A motor a
Mazda közleménye szerint kivételesen tiszta üzemű és takarékos is,
bár ezekre vonatkozó adatokat egyelőre nem közöltek.