Egy autógyártókból és elektronikai cégekből álló konzorcium új kommunikációs szabványt fejleszt olyan eszközök számára mint az elektronikus fékpedál vagy kormányvezérlés. A jövő megoldásának tartott teljesen elektronizált kezelőszervek új kihívás elé állítják az autógyártókat, mivel ezeknél alapfeltétel a folyamatos, hibamentes működés, ezért hozta létre a BMW, a DaimlerChrysler, a GM, a Bosch, a Motorola és a Philips Electronics a FlexRay konzorciumot, amelynek célja egy olyan új adatátviteli szabvány létrehozása, amely kiválthatja az összes ma használt rendszert. Jelenleg különböző szabványokat használnak az autók egyes rendszereinek összehangolására, így a CAN/TTCAN a hibamentességet követelő eszközöknél - mint az Elektronikus Menetstabilizáló Program (ESP) vagy az ABS - terjedt el, míg a MOST/Firewire a hibákra kevésbé érzékeny eszközök - kommunikációs és navigációs rendszerek - szabványa. Emellett vannak olyan területek is, amelyeknek nincsen szabványos protokollja. Az újabb tervekben azonban már olyan rendszerek szerepelnek, ahol szinte minden, az autóban megtalálható eszköz kommunikál egymással. A FlexRay a tervek szerint megalapozhaná ezeknek a megoldásoknak az elterjedését, gerincül szolgálva a későbbi fejlesztéseknek.