A Ford korábbi bejelentése nyomán, mely szerint néhány éven belül
drasztikusan csökkenti terepjárói fogyasztását, a két nagy rivális, a
GM, és a DaimlerChrysler is azonnal reagált. A General Motors részéről
Dennis R. Minano, a cég alelnöke kijelentette, hogy cége terepjáró, és
pick-up modelljei most is kevesebbet fogyasztanak, mint a Ford
megfelelő modelljei, és ez a jövőben is így marad. A
DaimlerChrysler-nél hasonló vehemenciával vetették magukat a kínálkozó
alkalomra, nemes egyszerűséggel kijelentve, hogy a kérdéses piaci
szegmensben az ő autóik a legtakarékosabbak, valamint "egyike vagyunk a
világ technológiailag legfejlettebb cégeinek a könnyű haszonjárművek
területén, és nem csak a hobbyterepjárók piacán. Végül az győz ebben a
versenyben, aki megtalálja az egyensúlyt a takarékosság, és a
fogyasztói igények között". Nem kétséges, hogy kire gondolt a
nyilatkozattevő. Sajnos a piac többi szereplője, például a Toyota, vagy
a Nissan, melyek némileg takarékosabb gépeket gyártanak, nem jutottak
szóhoz a vitában. Végezetül érdemes szót ejteni arról, hogy
mindhárom nagy amerikai gyártó komolyan lobbizott egy esetleges
fogyasztási szabvány-szigorítás ellen, mivel az általuk gyártott
terepjárók a nyilatkozatok ellenére sem a takarékosság mintaképei.
kapcsolódó
anyagaink :
|
|
|