A világ legritkább és legdrágább sportautói
találkozhatnának jövőre a Le Mans-i 24 órás versenyen. A GTS
osztály szabályzata megváltozik 2003-ra, ezért lehetővé válik, hogy
szénszálas karosszériájú autók is versenyezhessenek. Ezzel a
változással a Corvette C5-R és a Chrysler Viper mellett olyan autók
is bekerülhetnének a mezőnybe, mint az Edonis, a Pagani Zonda, a
Porsche Carrera GT vagy a Ferrari Enzo.
A Ferrari ugyan egyelőre nem tervezi az Enzo Le Mans-i
versenyeztetését, de a B Engineering,
az Edonis gyártója már kész tervekkel rendelkezik. A V12-es
autó turbófeltöltőjét szűkítővel kell fölszerelniük, de a B
Engineering biztos benne, hogy így is pariban tudnak maradni a
nagyobb, de feltöltés nélküli Viperekkel.
Igaz, hogy egyelőre még az utcai autó fejlesztésén dolgoznak,
de 2004-re biztosan elkészülnek a versenyváltozattal is.
A Pagani Zonda is elég sok érdeklődést váltott
ki autósport berkekben. Gyári csapatról ugyan nincs szó, de több
magánzó fogna szívesen a C12S versenyautóvá alakításába. A 7,3
literesre felfúrt V12-es Mercedes motor erős és megbízható. A
pletykák szerint egy angol székhelyű privát csapat kacsintgat a
Zonda felé.
A Porsche Carrera GT-t is többen várják. Eredetileg a Porsche tervei között szerepelt a V10-es motor prototípus versenyváltozatának elkészítése, ami az évek óta verhetetlen Audi R8 és a Bentley EXP Speed 8 ellenfeleként indulhatott volna, de később letettek erről a tervről.