![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új egyterűben próbálták ki az Opel és a Fiat
közös fejlesztési módszerét, egyelőre még házon belül. Az elképzelés
az, hogy az egyes típusok tervezésekor számos közös alkatrészt
használnak majd, de
elkerülik a teljes padlólemez-megosztást. Ezt a módszert először
az Opel Corsa és a Fiat Punto 2005-ben és 2006-ben megjelenő
utódmodelljeinek közös fejlesztésekor kívánják alkalmazni.
A Meriva fejlesztésekor, amelyet egyébként az Opel és a GM brazil
részlege közösen végzett el, kényszerűségből alkalmazták ezt a
megoldást, mivel nem állt rendelkezésre a megfelelő padlólemez.
A Zafira 25 cm-rel rövidebb padlólemeze ugyan épp jó lett volna a
kisebb egyterű számára, de mint az hamarosan kiderült, ez a megoldás
túlzottan drága. Egyszerűbbnek bizonyult a Corsa platform első
szekcióját összeházasítani az Astra/Zafira padlólemezének hátsó
szekciójával, így elérhették, hogy az autó szélesebb legyen, mint a
Corsa, de rövidebb, mint a Zafira.
A Meriva többi komponensének nagyobb része is más,
már létező típusokból származik, így az erőátvitel a Corsából
lehet ismerős, a hátsó futóművet egy az egyben az Astra kombiból
emelték át. A kormányoszlop a Vectra alkatrészei közül került ki,
ugyanakkor a kormánygép már megint a Corsa öröksége, és még
folytathatnánk a sort. A nagy kavarodás eredményeképp a Meriva saját
egyéniséggel rendelkező modell - ez is mutatja, hogy az új tervezési
módszer mennyire életképes - amelyből a GM nem kevesebb, mint évi 200
000 példányt tervez eladni Európában és további 50 000-et
Dél-Amerikában.
