Könnyebb lesz a Lamborghini Gallardo

2007.02.27. 11:57

Superleggera néven érkezik a kisebbik Lamborghini sportváltozata, amely valamivel kényelmetlenebb, de gyorsabb, mint az alapkivitel.


Galéria - kattintson a képre

A mérnökök célja ezúttal a súlycsökkentés volt, és meg is tettek mindent, hogy lefaragják a Gallardo tömegét. Kidobáltak minden felesleges kényelmi felszerelést az utastérből, és versenyautókba való kagylóüléseket szereltek be. Emellett a motortér és az ajtók burkolatát, néhány másik karosszériaelemet is könnyebb karbonszálas elemekre cseréltek, így összesen mintegy 100 kilogrammot sikerült megspórolni. A súlycsökkentés mellett azonban más módszerekkel is igyekeztek a versenyautókhoz még inkább hasonlóvá tenni a Gallardót.


Galéria - kattintson a képre

A motort az elektronika átprogramozásával és új kipufogórendszerrel tovább hegyezték, így már 530 lóerős és 510 Nm csúcsnyomatékot ad le. Ennek megfelelően a menetteljesítmények is javultak egy keveset: a Superleggera 3,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 315 km/h. Változtattak a futómű beállításain is, és hátulra egy kis terelőszárnyat is felszereltek, elsősorban azért, hogy az autó nagy sebességű stabilitását javítsák.

Az átalakítások nyomán a Gallardo veszített valamelyest utcai használhatóságából, viszont klubversenyeken sokkal ütőképesebb lehet, mint az alapmodell. Az új alkatrészek költségét ráadásul nagyjából ki is egyenlíti az az összeg, amit a kihagyott szórakoztatórendszeren, légkondicionálón, és egyéb kényelmi berendezéseken megspóroltak, így a Gallardo Superleggera semmivel sem kerül többe, mint a többi Gallardo.