Audi Cross Coupé: Q5-előzetes

2007.04.20. 12:06

Az Audi egy kompakt szabadidőautót mutat be Sanghajban, igaz, egyelőre csak tanulmányként.


Galéria - kattintson a képre

A Cross Coupé quattro néhány részletmegoldástól eltekintve nem látszik koncepcióautónak, inkább olyan, mintha szériamodell-előzetes volna. Az orrkiképzése a szabvány Audi-arculatot követi, és a karosszéria többi részén is az A6-os óta megszokott stíluselemekkel találkozhatunk. Az egyetlen, a kategóriában szokatlannak tűnő részlet a ferde hátsó ablak – nyilván ezért került a tanulmány nevébe az oda nem illő Coupé szó –, de forradalminak ez a megoldás sem nevezhető, csupán annyit értek el vele a tervezők, hogy az autó valamivel személyautószerűbb hatást kelt, mint mondjuk a Q7-es.


Galéria - kattintson a képre

A 4,38 méter hosszú, 1,6 méter magas és 1,82 méter széles autóba négy különálló ülést szereltek, ahogy ez a mai koncepcióautóknál divatos, bár célszerűnek aligha mondható. Szintén az aktuális divathoz igazodik az óriási napfénytető, amelyet üveg helyett ezúttal elhúzható ponyva takar. Ettől azonban még senki nem nézné tanulmányautónak a Cross Coupé quattrót, így az Audi formatervezői telerakták az autót LED-es világítással. Fénykibocsátó diódák világítanak az első fényszórókban, a hátsó lámpákban, de még az utastérben az ajtók felett is. Ugyanakkor a műszerfalon már megint a szériagyártású Audik megoldásaival találkozunk, csupán a törtfehér műanyagok mutatnak szokatlanul.


Galéria - kattintson a képre

A Cross Coupéba a kétliteres VW dízelmotor egy új változata került. Ez már nem PD-TDI rendszerű, mint az elődei, hanem közös nyomócsöves, bár azt már évekkel ezelőtt elárultak, hogy hamarosan az összes VW dízel ilyen lesz. A gyáriak által megadott csúcsteljesítmény véletlenségből pontosan ugyanakkora, mint a BMW nemrég bemutatott kétlépcsős feltöltésű kétliteres dízelmotorjának: 204 lóerő. Természetesen itt is bevetették a VW csoport csodafegyverét, a dupla kuplungos félautomata sebességváltót, bár ezúttal DSG helyett S-Tronicnak hívják a szerkezetet. Ugyanakkor az összkerékhajtás Haldex rendszerű, nem az Audinál megszokott Ferguson mintájú, ami a keresztirányban beépített motorral együtt azt bizonyítja, hogy a Cross Coupé lényegében a VW Tiguan műszaki alapjaira, azaz a VW Golf módosított padlólemezére épül.

A Kínában bemutatkozó Cross Coupét ugyan tanulmányautóként tálalja az Audi, de szemernyi kétségünk sincs felőle, hogy hamarosan szériagyártmányként találkozhatunk vele, mondjuk Q3 vagy Q5 néven.