Az új i5 és a többi belsőégésű motorral szerelt, immár nyolcadik generációs 5-ös BMW is az idén 50 éves dingolfingi gyárban készül, ahol 1973-ban az E12-es első 5-össel indult a műszak. Itt gyártják az akkumulátorokat és a villanymotorokat is, a csúcsmodell pedig az 601 lóerős i5 M60 xDrive lesz, 455 - 516 kilométeres hatótávval.
Tulajdonképpen egy már évek óta létező autót mutatott be most a Nissan. Az újdonság az, hogy már a gyári paletta részeként lehet hozzájutni.
Alig kezdtél el legyártani az első darabokat a Ford új villanyautójából, kiderült, hogy erősebb lesz a vártnál.
A Renault 2020 elejére tervezi bemutatni a K-ZE második generációját, amit már Európába is elhoznának. A modell egy ideje már létezik Indiában, ahol nagyon kedvező áron kapunk egy rettenetesen fapados és kis teljesítményű villanyautót. A kontinensünk ízlésvilága csak egy dolog, mert a K-ZE nem lógott volna ki az utcaképből, viszont a biztonsági előírásokat nem tudta teljesíteni.
Nem, ezúttal nem csak egy távoli szoftveres frissítésről van szó.
A Porsche kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője igazából a nehéz akkumulátorok hátrányairól beszélt, mikor elkotyogta: a következő villany-Porsche sem sportautó lesz.
A német sajtó úgy tudja, teljesen leállt az e-tron gyártása az Audi belga üzemében. Fennakadásokról korábban is volt hír, a teljes leállás új, de szinte biztosan a Jaguaréhoz hasonló problémával küzdenek a németeket: nem jön akksi az LG-től.
A Renault 2019-es pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a Dacia következő modelljei között biztosan lesz egy elektromos. Egy ideje már hallani a hibrid változat fejlesztéséről, amire nagy szüksége van a román gyártónak, hacsak nem akar több millió eurós bírságot fizetni. Egy EU-s szabályozás szerint a gyártók modelljeinek átlag károsanyag-kibocsátása nem haladhat meg egy adott értéket. Ehhez ma elengedhetetlen egy elektromos vagy legalább néhány hibrid modell, viszont a Dacianak eddig ilyen modellje nem volt, majd most.
Heteken belül megérkezik a Citroën első, minden szempontból saját fejlesztésű villanyautója, de egyelőre kérdéses, hogy tényleg használható lesz-e.
Nemrég született Törökország új villanyautó-márkája, a TOGG és azonnal bemutattak két modellt. Az egyik egy városi, kompakt hobbiterepjáró a mai divatnak megfelelően, a másik egy szedán. Mindkét autót az olasz Pininfarina stúdió rajzolta, viszont amire büszkék a törökök, hogy ezen kívül minden más az ő munkájuk eredménye. A mai napon történelmet írtunk, Törökország hatvanéves álma vált valóra - mondta Törökország elnöke, Recep Tayyip Erdoğan.
Szokatlan kijelentést tett a Mini amerikai alelnöke, de ha jobban a színfalak mögé nézünk, várható volt, hogy rövid úton erre az álláspontra jutnak.
Szinte minden nap kapunk egy újabb Tesla kihívót aki megpróbálja meglovagolni az elektromos autó gyár sikerét. Mindenki gyorsabb sportautót vagy nagyobb hatótávú népautót akar építeni, de nagy részük hamar bedől - a Teslának is évekbe telt mire elkezdett nyereséget termelni. Most egy 2017-ben indult vállalkozás, a Neuron EV próbál sikereket elérni a piacon az amerikai gyártóval szemben, viszont érdekes, hogy ők inkább teherszállítás oldalról támadnak. A még meg sem született Tesla pickup és Semi nyergesvontató kap ellenfelet.
Az elektromos teherszállító járművek piaca egyelőre kicsi, tekintve, hogy nem alkalmasak mindenre, amire a belsőégésű motoros változatok. Sokan mégis hisznek benne, úgyhogy a Peugeot be is dobta a piacra elektromos furgonját, az E-expertet. A kis áruszállító a PSA konszern EMP2 nevezetű elektromos platformjára épül és két különböző akkumulátor csomaggal árulják majd.
A Mercedesnél azt mondták, hogy kiszállnak az elektromos autók hatótáv versenyéből. Az új EQC a 80 kilowattórás akkumulátorával többre is képes lenne, mint (WLTP szerinti) 417 kilométer, viszont az már az akksi rovására menne. Ezzel a felprogramozott határral, a lehető legkisebb az esélye a meghibásodásnak, túlmelegedésnek, vagy az akksi terven felüli amortizációjának. A kisebb hatótávval és szabályozott töltési sebességgel az autó akkumulátorának jóval hosszabb lesz az élettartama.
Elon Musk sosem veszít az optimizmusából. Twitter-posztban kérték számon, hogy mikor érkezik az idén őszre beígért Tesla pickup, ahol csak annyit írt: valószínűleg novemberben. Nem a lustaságon vagy a hanyagságon múlt a csúszás, elég sok probléma volt a nép-Tesla, azaz a Modell 3 gyártásának beindításakor. Később az összeszereléssel voltak további gondok, és most, hogy mindent megoldottak, három modellt követel tőlük a nagyközönség, amikkel ki tudja hol tartanak.
Ki ne akarna egy funky, retró villanyautót? Megkaphatjuk a klasszikus bogár formát, egy modern elektromos hajtással – egészen pontosan a Volkswagen E-upból. A Volkswagen az EClassicsal együttműködve nyitott egy olyan lehetőséget, hogy bárki elviheti hozzájuk a régi Kaferjét, amibe ott beépítenek egy modern elektromos hajtást.
Bemutatták a Mercedes EQ család legújabb tagját, az EQV kisbuszt. A V valószínűleg a V osztályból ered, az EQ pedig az elektromos Mercedesekre lefoglalt gyűjtőnév. Nem kapott elektromosautósan futurisztikus külsőt, sőt még a hűtőrács is nyitott maradt. Az egyetlen kapaszkodó a tükör alatt elrejtett, kék EQV feirat.
Sokan küzdenek a párhuzamos parkolással, de még orral sem sikerülhet mindig elsőre beállni. Szűkebb parkolóhelyeken vagy sávokban egyenesen megvagyunk lőve egy-egy nagyobb autóval. Az amerikai Protean Electric, aki eddig főleg agymotorokkal foglalkozott, kifejlesztett egy egységet, ami megkönnyíti a parkolást.
Egy mobilitási szolgáltatásokat nyújtó kínai vállalattal, a DiDi-vel karöltve fejleszt a Bosch felhőalapú rendszert. A rendszerben lévő autók folyamatosan infókat küldenének az akkumulátoruk állapotáról és terheléséről. Ezek alapján a rendszer elkezdene osztani-szorozni, majd javaslatokat tenne a tulajdonosnak arra, hogy hogyan hosszabbítsa meg az akkumulátorcsomag élettartamát.
A Prius konnektoros hibrid változatában már most is vannak napelem-cellák, de a legújabb kísérleti autó, amelyet a Sharp segítségével épített meg a Toyota, a gyáriak szerint sokkal többet tud.
Arról egy ideje már tudunk, hogy a Mini be készül mutatni egy tisztán elektromos kisautót, az viszont meglepő, hogy milyen visszafogottan tálalják a Mini Cooper SE elnevezésű modellt.
Pontosabban egy megújuló energiában utazó thai milliárdos öl bele nem kevés pénzt, hogy hazai taxik furikázhassanak az országban. Már meg is mutatták ehhez az autójukat, a Spa1-est.
Az eddig csak Type 130 néven emlegetett újdonságra már csak tíz napot kell várnunk, így ha képet nem is kaptunk az új típusról, de a nevét végre elárulták.
Ahogy az néhány napokkal korábban már sejthető volt, a Volkswagen ráment a Goodwood Festival of Speed hegyi felfutójának rekordjára. Hajszál híján múlt a csúcsdöntés.
Lassan nem telik el úgy hét, hogy ne derülne ki új részletek a VW és a Ford együttműködéséről. Ezúttal a Reuters jutott hozzá új információkhoz.