A síklapok határolta, mattfekete terepjáróról korábban azt sem tudtuk, hogy valóságos-e, de úgy tűnik az. Ám azt nem tudni, hogy kinek szeretnék eladni, 12 millió jüanos, képtelen áron.
A japán gyártónál is rájöttek, hogy az SUV-divatot érdemes minél hatékonyabban kihasználni. Ezúttal Kínának terveztek egy ilyen típust, amely méretben valahova a CR-V és a HR-V közé passzol, de mindkettőnél dinamikusabb jelenségnek tűnik.
Bár a Renault tulajdonképpen már nyolc éve rendelkezik saját szabadidő-autóval, a Koleos nem zavart sok vizet. Ennek ismeretében már az is meglepő, hogy a francia gyártó megtartotta a nevet, bár jobban belegondolva miért is ne tették volna. A Koleos nem rossz hírű, egyszerűen nem is hallott róla a potenciális vásárlók zöme. Az új modellről viszont biztosan fog: a Renaultnál egyértelműen ezt a modellt szánják a választék harmadik csúcsmodelljének, az Espace és a Talisman mellett.
A fronthajtású alapokra váltás miatt a BMW X1 eleve sokkal tágasabb lett a tavalyi modellváltással, de Kína számára készül egy hosszabb tengelytávú L változat is, amelyet most mutattak be Pekingben.
A Citroën vagy nyolcvan éve az autógyártás legextravagánsabb márkája, amely számtalanszor megelőzte saját korát, vagy legalább megpróbált valahogy kilógni a tömegből. Az új, Pekingben bemutatott C6-ban azonban semmi nem maradt ebből a szellemiségből: egyszerűen egy tágas, de hétköznapi formavilágú szedán, amely a Volkswageneket és Audikat próbálná megverni saját pályájukon. Lehet hogy összejön, de a szikrát, azt hiába keressük benne, mert nincs ott.
Nem meglepő, hogy a Volkmswagen egy aszfaltterepjáró-tanulmányt mutatott Pekingben, azt viszont senki nem gondolta, hogy ekkora lesz. Ráadásul látszik, hogy a VW tervezői megkapták az utasítást: most valami feltűnőbb kell.
A LeEco LeSEE nevű szerzet meglepően ügyesen alkalmazza a kaliforniai receptet. Van határozottan tetszetős formaterv, hűtőrács-nélküli orr-rész és durva villamos hajtás. Az okostelefon-gyártóként ismert LeEco egyelőre annyit ígért, hogy az autó minden paraméterében jobb lesz a Tesla Model S-nél.
Egy ideje már nem titok, hogy a Renault teljes szabadidőautó-sorozatot tervez, amelyből már csak az idős Koleos utódja hiányzik, de úgy néz ki, már ez sem sokáig. Ha minden igaz, a Pekingi Autószalonon ezt is bemutatják.
Kína autóiparáról eleve nem tudunk sokat, az olyan kisebb cégekről, mint az IAT Auto, pedig még annál is kevesebb a megbízható információ. A honlapja alapján valamiféle mérnöki konzultációs cégről van szó, amely mindenféle feladatot vállal a tervezéstől a tesztelésig.
Egyelőre csak néhány részletfotót mutattak a Volkswagen csúcstechnikás SUV-járól, amely nagyjából Touareg méretű, de annál még igényesebbnek, és persze környezetbarátabbnak mondják. A Pekingi Autószalonon bemutatkozó autó egyelőre csupán tanulmány, de egyesek szerint a következő szériagyártású Touareg előfutárát tisztelhetjük benne.