Jó ideje elszálltak az új autók árai, ez valószínűleg már senkinek nem okoz meglepetést. Nem kell messzire tekinteni ahhoz, hogy nyolcszámjegyű összegeket kelljen leszurkolni a kasszánál: manapság egy közepesen extrázott kompaktért lazán elkérnek 10 millát. A menőnek számító hobbiterepjárókról és az elektromos autókról ne is beszéljünk, ott az imént említett ár minimum másfélszeresével érdemes kalkulálni. Mindezek ellenére akad néhány relatíve olcsó alternatíva is a piacon, meglepetések azonban ezúttal sincsenek: 7 millió forint alatt kevés az autó, de sok a kompromisszum. Összeszedtük Magyarország tíz legolcsóbb új autóját.
Tavaly is készítettünk egy ehhez hasonló listát, amit ide kattintva érhetsz el. Érdekes megfigyelni, hogy egyetlen év alatt mennyit kúsztak felfelé az árak: 2024-ben a top 5-be kizárólag 5,5 millió forint alatti autók kerültek, 2025-ben azonban már csupán két modellt kínálnak ötfél alatt. Kikerült a listából több típus: például a Suzuki Ignis és a Fiat 500, amiket már nem árulnak. Megjelent néhány új modell, sőt, olyan típus is akad, aminek az alapára közel egymillióval lett combosabb egy év alatt.
A listát a magyarországi hivatalos árlisták aktuális, kedvezményes árai alapján készítettük. Nem kutattuk fel a már nem rendelhető, de készletről még elérhető modelleket, amiket sok esetben egyedi árakon értékesítenek a kereskedések.
10. Dacia Sandero Stepway – 6 599 000
A tavalyi lista legdrágább tétele a Renault Clio volt, amiért 6,1 milliót kértek. A Renault azóta annyival drágább lett, hogy be se fért a top 10-be, így most a Dacia Sandero Stepway a legdrágább modell. Ez ugyan felszereltségi szintnek tűnik, a Dacia viszont különálló modellnek tekinti (saját árlistája is van), így mi is annak vettük.

A lista többi szereplőjéhez képest a Dacia bőkezűen bánik a lóerőkkel: alapáron is 90 lóerős, ezres turbómotort jár. A manuális váltó minden modellben hatsebességes. A Stepway alapáron látványos, terepjárós hangulatú külső kiegészítőkkel érkezik, de ennyiért még csak acélfelniket adnak, dísztárcsákkal.
9. Citroën C3 – 6 490 000
A 2025-ös lista egyik nagy újdonsága a Citroën C3, ami ebben az esetben már a teljesen új modell (tavaly még a kifutó változattal képviseltette magát a francia gyártó). A klassz külsejű, szögletes kisautó alapára 6,5 millió forint.

A Daciához hasonlóan a Citroën sem fukarkodik a teljesítménnyel: már alapáron is 1,2 literes, 100 lóerős turbómotort adnak, amihez hatfokozatú, manuális váltó kapcsolódik. A You fantázianevű alapfelszereltség része a tempomat és a hátsó radarok, elektromos ablakot viszont csak az elöl utazók kapnak, hátul marad a kurbli.
8. Suzuki Swift – 6 400 000
Aki azt gondolta, hogy a Suzukik ára is annyira elszállt, hogy egy se fér be a top 10-be, megnyugodhat: a Swift elcsípte a nyolcadik helyet. Ahogy a Citroën C3-nál, úgy a Swiftnél is lezajlott időközben egy generációváltás, ez már a teljesen új modell. Rossz hír is akad: a listán ez az egyetlen Suzuki, ugyanis az Ignis már nem rendelhető, a többi típus pedig drágább.

A GL alapfelszereltség mellé 1,2 literes, 83 lóerős szívómotor és ötös kézi váltó tartozik. A Suzukinál 6,4 millióért alap a 9 colos kijelző, a LED-es lámpák, a kulcsnélküli indítás, a tolatókamera és a navigáció is. Érdekesség, hogy az alapárba még a narancssárga metálfényezés is belefért. A többi árnyalat és a kéttónusú fényezés már feláras.
7. Mitsubishi Colt – 6 399 000
Bár a Renault Clio idén lecsúszott a listáról, kicsit mégis itt van: a Clio átlogózott ikertestvére a Mitsubishi Colt. Az ezer forint híján 6,4 milliós árért egy használható méretű, 4,05 méteres autót adnak, ami sokaknak lehet vonzó.

Kevésbé hangzik jól, hogy a tűzerő ennyiért még karcsú: az alap Coltot ezres, mindössze 65 lóerős benzinessel adják, amihez ötös manuál tartozik. Szimpatikusabb választásnak tűnik a 200 ezerrel drágább, turbós Colt, ami 90 lóerős, és a váltója is hatsebességes.
6. Toyota Aygo X – 6 330 000
A lista legnagyobb meglepetése a Toyota Aygo X, amit egy évvel ezelőtt még 5,4 millióért árultak, most viszont a legolcsóbb változatért is bő 6,3 millát kérnek. A jelenleg elérhető legkisebb Toyota ára tehát közel egymillió forinttal lett magasabb. Ezt ráadásul érdemes úgy nézni, hogy hamarosan érkezik a faceliftes modell, aminél valószínűleg további drágulással érdemes majd számolni.

A 6,33 milliós, kedvezményes árért egyébként Comfort felszereltség, egyliteres, 72 lóerős szívómotor és ötsebességes, manuális váltó jár. Ennyiért még csak acélfelniket adnak dísztárcsákkal, a 9 colos érintőkijelző, a tolatókamera és bőr kormány viszont alapáron jár.
5. Hyundai i10 – 6 049 000
Ahogy haladunk előre, úgy egyre kisebbek és kompromisszumosabbak az autók. A Hyundai i10 például egy aranyos kisautó, de messze nem olyan sokoldalú, mint a listában szereplő, kicsivel drágább modellek. Összehasonlításképp: a 3,67 méteres i10 közel 40 centivel rövidebb, mint a Mitsubishi Colt.

Az apró Hyundai-t háromféle motorral lehet megvásárolni: alapáron ezres, 67 lóerős szívómotorral kínálják, amihez ötsebességes váltó kapcsolódik. Elérhető még 1,2 literes, 84 lóerős szívómotorral, a csúcsot pedig a 100 lóerős, ezres turbómotor jelenti. Már a Trend alapfelszereltségben is benne van a tolatókamera, a beépített navi és a telefontükrözés.
4. Kia Picanto – 5 999 000
A Hyundai i10 tesója az első autó, ami éppen befért 6 millió forint alá. Mivel közeli rokonok, nem meglepő, hogy a Kia Picanto mindenben hasonlít az i10-re: 3,6 méter hosszú, ezres az alapmotorja, alapáron jár hozzá navi, tolatókamera és tudja a telefontükrözést is.

Érdekes, hogy a teljesítményük nem azonos: a legkisebb Kia legolcsóbb kivitele 63 lóerős, a Hyundai ennél néggyel többet tud. A Picanto szemléletes példa az új autók drágulására: tavaly a hetedik helyet csípte meg, idén viszont még úgy is negyedik, hogy 200 ezer forinttal drágább lett.
3. Dacia Sandero – 5 699 000
Egyetlen Clio sincs a listán, mégis három Clio van a listán: a Dacia Sandero a Colthoz és a Sandero Stepway-hez hasonlóan a francia kisautó rokona. Jó daciás szokás, hogy a mezítlábas Sandero tényleg baromi olcsó, miközben egy rendes méretű, nem túl kompromisszumos autó. Ez egyúttal jó magyarázat arra is, hogy miért ez a modell az egyik legnépszerűbb autó Európában.

A sima Sanderónál nem olyan bőkezűek a lóerőkkel, mint a Stepway-nél: utóbbi alapból is 90 lóerős, előbbinél – a Colthoz hasonlóan – be kell érni 65-tel. A fapados Sanderónál olyan, ma már alapvetőnek számító felszereltségekről is le kell mondanunk, mint például a központi kijelző: ennek a helyén a mezítlábas változatban csak egy telefontartót találunk.
2. Fiat Panda – 5 259 000
Bár a tavaly még elérhető Fiat 500 már nem kapható, a Panda még tartja magát, és be is fért a második helyre. A vidám kisugárzású olasz kisautót könnyű szeretni, az 5,3 millió alatti ár már szinte csak plusz.

Ennyiért 14 colos lemezfelnikkel, és 70 lóerős, ezres benzinmotorral érkezik a Fiat Panda. Az olyan, úri extra felszereltségekért, mint például a tempomat, már meg kell vásárolni a 400 ezer forintos City csomagot. Jó hír, hogy a sárga fényezés az alap, így éppen 5 millió fölött sem valami béna színt kell megtűrnie a szűk büdzséjű vásárlónak.
1. Mitsubishi Space Star – 4 440 000
Ahogy már tavaly is írtam: A lista első helyén évek óta bérelt helye van a Mitsubishi Space Starnak, ami évek óta messze a legolcsóbb új autó Magyarországon. A 4,5 millió alatti alapár még úgy is extrém alacsonynak tűnik, hogy a Space Star nem friss modell. Ezzel együtt furcsa, hogy mégse látunk belőle sokat az utakon.

Bár Space Star a neve, valójában ez egy kicsi, városi autó: 3,85 méter hosszú, 2,45 méteres a tengelytávja, a csomagtartója pedig 235 literes. Alapáron 1,2 literes, 71 lóerős benzinessel adják, és itt a fapados tényleg szó szerint értendő: 4,44 millió forintért még audiorendszer, központi zár és klíma sincs benne – de az utóbbi kettőt (tehát központi zárat és klímát igen, de audiorendszert nem) tartalmazó második felszereltséggel is megmarad 5 alatt.
