2008.12.09. 14:31
57 hozzászólás

Stuttgart környékén hirtelen megszaporodtak az orrukon háromágú csillagot hordó, de nem Mercedes gyártmányú autók. És a legszebb, hogy nem a török vendégmunkások keze van a dologban.

Vajon miben teljesedik ki a gazdasági válság, mikor, mivel éri majd el a csúcspontját? Vagy inkább hol lesz az alja, mikor lesznek a részvények a legolcsóbbak? A spekulánsokat talán utóbbi érdekli a leginkább. Régi aranyszabály a börzén, hogy amikor a háziasszonyok is papírokat kezdenek venni, és amikor a taxis meg a portás is tuti részvénytippeket osztogat, na, akkor kell azonnal kiszállni, minden részvényt eladni. Ott van, vagy már nagyon közel a teteje, mindjárt durran a lufi.

Az alját megtalálni, elkapni viszont ezerszer nehezebb, hiszen mindig előkerülhet a padlásról egy-egy rejtett csontváz, egy pénzügyi hulla. Egy épp csődöt jelentő cég, ami aztán további mélységekbe ránthatja az árfolyamokat. De a konyhanyelv itt is segít. Amikor már mindenki válságról beszél a bölcsiben, a focipályák mellett és a nyugdíjas teadélutánokon is, és amikor akad multi, amelyik azzal reklámozza az üdítőjét, hogy a Mikulás is csődbe ment. Illetve amikor a világ egyik legnagyobb presztízsű autógyára ilyen direkt-marketing reklámkampányt szervez, mit ez itt ni.

A magyarázó szöveg sommás fordítása a következő. Megrendelő: a stuttgarti Mercedes-Benz márkaképviselet. A kampány célja: más autómárkák tulajdonosait arra rávenni, hogy felkeressék a Mercedes-Benz stuttgarti szalonját az egyik "tesztvezetési nyílt héten". A megoldás: tapadókoronggal Mercedes csillagot erősítettek más márkájú autók motorháztetejére, ezzel próbálták a vezetőket egy igazi Mercedes kipróbálásra elcsábítani. És az eredmény: a tesztvezetési nyílt héten a szalonba betérő érdeklődők jelentős része más márkától érkezett, ráadásul a tesztvezetések száma és az értékesítési eredmények is 30 %-kal nőttek.

Az ötlet zseniális, kár, hogy a Mercedesen, meg talán a Jaguar-on és a Rolls-Royce-on kívül más nem tudja hasznosítani. Arra mondjuk nagyon kíváncsi lennék, hogy egy hasonló kampány mennyivel növelné a Phantom eladásait, akár dübörgő gazdasági konjunktúra mellett is. De a legjobban az érdekel, Önök mit gondolnak: ez már a válság csúcsa (és a marketing legalja), vagy lesz ez még rosszabb is?